Nejsledovanější březnová reklamní videa na YouTube svojí délkou přesahují běžný reklamní formát

10. 4. 2013 | Bednářová Daniela
Jak zaujmout videem na internetu? Vyprávět příběh, neklást takový důraz na produkt a nebát se sdělení trochu protáhnout.

Video portál YouTube spadající pod gigant Google vydává pravidelně každý měsíc seznam nejsledovanějších reklamních videí - YouTube Ads leaderboard. Při pohledu na březnovou hitparádu spotů s největším počtem zhlédnutí si ale lze všimnout jedné zajímavé věci.

Žádné z oceněných videí nemá 30 a méně sekund dlouhou stopáž, vlastně nejkratší video, které se probojovalo do nejlepší březnové desítky, má 60 vteřin. Ostatní jsou mnohem delší. Trend v online reklamním videu je tak jasně naznačený. Lidé chtějí příběh a odvyprávět ho trvá většinou mnohem déle, než půl minuty. Délka videa ale není ta jediná kouzelná přísada pro video propagaci firmy či produktu. Příjemce by se měl u videa i pobavit či poučit, jinak velmi brzo klikne jinam.



 

Křičet na potenciální zákazníky reklamní slogany totiž už nezabírá, někdy je třeba pro lepší reklamní příběh, který má větší šanci zaujmout, obětovat část informací o produktu.

A kdo byl tedy v březnu mezi reklamními videi v USA nejúspěšnější?

Na první příčce se umístil spot společnosti PepsiCo “Test Drive”, kde automobilový zákazník předstírající, že má zájem o koupi nového auta k smrti vyděsí prodejce, který s ním vyjede na testovací jízdu. Video nasbíralo přes 33 milionů zhlédnutí za necelý měsíc od data zveřejnění. Což je opravdu úctyhodný výkon.

 

Momentu překvapení ve svém spotu využila i firma Doritos, která testovala spontánnost svých zákazníků. Nabídla možnost dostat se na populární akci plnou muziky, filmu a technologií South by Southwest (SXSW) tomu, kdo s odpovědí, že tam chce, příliš neotálel.

 

Společnosti Samsung se v top ten podařilo obsadit rovnou dvě místa. To souvisí s tím, že na trh uváděla nový telefon Samsung Galaxy S4. V jednom videu hraje hlavní roli malý chlapec nadšeně nahlížející do krabice s novým telefonem a druhé video je spíše informačního rázu, představují se v něm spotřebitelům jednotlivé funkce nového zařízení. 


Třetí příčku obsadil Tiger Woods a další golfové legendy v reklamě na hru od EA Sports.

 

Na seznam se dostala i americká senzace v podobě desetiletého prezidenta USA. Kid President v tomto videu dělá predikci toho, kdo vyhraje univerzitní basketbalovou ligu.

 

Pro měsíc březen má YouTube seznamy nejsledovanějších reklamních videí i pro Británii a Francii. Top video z Británie opravdu stojí za to.

 

Zdroje: www.brandchannel.com, www.google.com


 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.