Nenormální kampaně na auta

4. 9. 2013 | Bednářová Daniela
Automobilky mezi sebou svádějí tuhý boj. Způsob, jakým se prezentují, ale občas nechává rozum stát a místy i údivem couvat.

Kdysi jasná jednička v nabídce malých městských vozů - Mini se snaží nenechat se ušlapat konkurencí, kterou představují malé vozy z nabídky automobilek Fiat, Smart nebo také Chevrolet. Odpověď Mini, které spadá pod německou automobilku BMW, se snaží bojovat proti konkurenci i novou kampaní Not normal. Mini tak dělá to, co mu jde nejlépe - ukazuje svoji odlišnost. Trochu jiný přístup se snaží promítnout i do reklamy. Místo klasického billboardu si Mini napíchlo na sloup jedno svoje auto a nedělá to jen tak někde za stodolou na poli, ale na místech kde si auta může všimnout spousta “millenials”, kteří představují pro segment malých aut základní kupní sílu. Jednou z takových akcí byla například konference SXSW v Austinu a další auto na lampě plánuje Minii v Hollywoodu.

       

Dále pořádá společné vyjížďky například přes michiganský most a také road trip, ve kterém jede celé vedené značky společně s tisícy majitelů přes celé Spojené Státy. Bandu nadšených majitelů i těch budoucích se pak snaží oslovit i na sociálních sítích. Používá k tomu i speciální printy, které vyrábí z obrázků sdílených fanoušky. Ti totiž svoji lásku k tomuto malému autíčku dávají najevo třeba tak, že ho postaví z písku nebo dají jeho podobu dortu.

Další automobilka zase za svůj hlavní konkurenční artikl pravděpodobně považuje vestavěný vysavač. Natočila k jeho propagaci několik televizních spotů. V jednom spotu se auto ani nepohne, hračky vyjmenují pár kontrolek a nechají se vysát. V další je sice auto v pohybu a je zde i jeden záběr na přístrojovou desku, ale pak je pozornost věnovaná opět nepořádku. Ani jednou neuslyšíte, jestli má auto alespoň jednu strašně důležitou písmenkovou zkratku. Rodinné auto Honda Odyssey prostě staví na vysavači.

Mezi další šílené spoty na auto, které v poslední době získávají na popularitě, patří i neoficiální reklama na Mercedes. U něj je hlavní zdůrazňovanou funkcí schopnost předvídat nebezpečí. Automobilka se od tohoto spotu nepřekvapivě distancovala. 

Zdroje: www.mashable.com, www.brandchannel.com

 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.