Nike vypověděl kontrakt Oscaru Pistoriusovi

22. 2. 2013 | BeDa
Jihoafrický atlet ztrácí sponzory ve velkém. Nyní ho opustil Nike, dříve tak učinily i značky Oakley nebo Clarins.

Sportovci, kteří mají drahé sponzorské kontrakty, se musí chovat jako slušní občané a nezavdávat příčinu k vypovězení smlouvy. „Opít se a udělat ostudu“ si povětšinou vyslouží jen pokárání. Milostné aféry Tigera Woodse byly pro mnohé sponzory příliš, ten největší v podobě Nike ovšem vytrval. V případě hrdiny proti nepřízni osudu a prvního handicapovaného olympionika, Oscara Pistoriuse, ale nevydržel ani dva týdny od té doby, co se veřejný obraz atleta zásadně změnil v souvislosti s obviněním z vraždy jeho přítelkyně Reevy Steenkampové.

 

Nike oznámil, že sponzorský kontrakt vypovídá. Ostatně slogan „I am the bullet in the chamber“ („Jsem kulka v komoře“ (zbraně)) na plakátu Nike s Pistoriusem vyzníval v souvislosti s tím, že byla Steenkampové zastřelena, poněkud ironicky a brand sportovního giganta poškozoval.

Pro jihoafrického atleta to není v tomto týdnu první „hození přes palubu“. Zrušení sponzorského kontraktu oznámila na začátku týdne i francouzská kosmetická firma Clarins. Její oficiální vyjádření znělo: „Z respektu a soucitu s rodinami postiženými touto tragédií, se společnost Thierry Mugler Perfume rozhodla stáhnout ihned všechny kampaně s Oscarem Pistoriusem.“

Podobně se zachoval i výrobce brýlí Oakley. Značka, která byla s Nike v analogické situaci již před několika měsíci, když obě vypověděly sponzorské kontrakty Lanci Armstrongovi po jeho přiznání k dopingovým hříchům.

Zdroj: www.viralblog.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: