Nové podoba reklam v pravém sloupci se může objevit již tento týden

23. 6. 2014 | Petr Michl
Větší a účinnější Facebook reklamy v pravém sloupci se mohou objevit už tento týden. Změna má napomoci větší proklikovosti, zároveň s sebou ale ponese zmenšení celkového reklamního prostoru a tím i počtu impresí.

V dubnu Facebook informoval, že se změní podoba reklam v pravém sloupci. Budou větší a poměry stran fotografií budou odpovídat těm u příspěvků v news feedu a zároveň mají být i účinnější. Jejich spuštění bylo označeno nic neslibujícím termínem později v tomto roce". Facebook v pátek ovšem oznámil, že může nastat již během tohoto týdne.

Z logiky věci se zvětšením reklam dojde i ke zmenšení jejich počtu. To má s sebou nést vyšší průměrnou proklikovost. Zástupci Facebooku při představení změn uvedli: „Nový vzhled reklam spolu s jejich novou distribucí má přinést lepší reklamní zážitek. Testy prokázaly větší engagement uživatelů, někdy až trojnásobný."  Jsou tu i praktické výhody. Jelikož proporce reklam na pravé straně (myšleno poměr stran - pozn. red.) budou totožné s těmi v news feedu, bude možné pro obě umístění použít stejné fotografie.

Změna s sebou ovšem nese i další důsledky. Reklamy budou soupeřit o méně míst, zvýší se tak konkurence a lze snadno dovodit, že to může vést i ke zvýšení ceny za klik. Správci reklam by tak měli v nejbližší době pečlivěji střežit své kampaně. V případě reklam v pravém sloupci lze čekat značné snížení počtu impresí kvůli úbytku reklamního prostoru. Snaha o jejich udržení ve hře může vyžadovat úpravu reklamních rozpočtů.

Zdroj: Marketing Land, Facebook for Business

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.