Obrázky z Instagramu se mohou stát reklamou, filmovým plakátem nebo fotkou v časopise

20. 11. 2012 | Bednářová Daniela
Něco na tom čtvercovém formátu a speciálních filtrech asi bude. Instagram lidi baví a toho se snaží využít i firmy ve své komunikaci.

Něco na tom čtvercovém formátu a speciálních filtrech asi bude. Instagram lidi baví a toho se snaží využít i firmy ve své komunikaci. Společnosti buď vytvářejí speciální akce na zapojení svých instagramových followerů, nebo použijí obrázky bezděčně nashromážděné fanoušky pro svoji další propagaci.

Mezi firmy, které mají na Instagramu slušnou základnu aktivních fanoušků (123 000 followerů) a vymýšlí pro ně speciální akce, patří i zmrzlinová firma Ben & Jerry’s. Ta rozjela kampaň #captureeuphoria, ve které mají lidé zachycovat svůj pocit radosti při mlsání zmrzliny Ben & Jerry’s.

 

Z jejich instagramových obrázků si pak ve firmě vyberou asi dvacítku těch nejzdařilejších a použijí je jako děkovnou reklamu pro své věrné a zapálené zákazníky. Reklamy budou zaměřeny lokálně, to znamená, že se obrázky mohou objevit na billboardu, autobusu nebo v novinách v místě bydliště fanouška.

 

(Jejich zmrzlinové kelímky se dají koupit už i u nás, ale fanouškovská základna jim v porovnání s Amerikou roste poměrně pomalu. Webové stránky mají pro Česko nicméně parádní.)

Zmrzlináři nejsou zdaleka jediní, kdo pracuje s komunitou instagramistů. Ford na propagaci vozu Ford Fiesta v Evropě vytvořil akci Fiestagram, kde vyzval své fanoušky, aby na Instagram nahrávali své fotky inspirované tímto novým modelem. Jejich díla třídili do několika kategorií a sdíleli i na svém facebookovém profilu. Díky Instagramu Ford získal 1200 nových fanoušků.

 

Tvůrci experimentálního filmu J’Espere Que Tu Vas Bien použili Instagram zase k tomu, aby vytvořili plakáty k filmu. Celkem jich bylo 87, za každou minutu, kterou film trvá. Obrázky pořizovali lidé také během 87 minut a na místech, kde se film odehrával.

Obrácenou strategi využil časopis Sports Illustrated. Ten použil ve svém článku o tréninkových kempech amerického fotbalu v srpnovém vydání 20 obrázků z Instagramu bez toho, aby jezískal prostřednictvím speciální kampaně.

 

Původně nebylo otištění instagramových obrázků vůbec v plánu, ale poté co si editoři všimli, jak jednotliví uživatelé i jejich vlastní zaměstanaci přidávají na Instagram zajímavé obrázky z akce, rozhodli se je u článku použít.

Zdroje: www.mashable.com, www.postano.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.