Placené příspěvky pro běžné uživatele Facebooku se testují v další zemi

5. 10. 2012 | BeDa
Informovat širší okruh přátel jde i zadarmo. Budou chtít lidé promoted posts vůbec používat?

Uživatelé největší sociální sítě, Facebooku, postupně po celém světě dostávají k dispozici funkce podobné těm, které mají po ruce správci firemních stránek. Například promoted (dříve i highlighted) posts pro uživatele se nyní začínají testovat v USA. Cílem Promoted posts pro uživatele je zvýraznit určitý příspěvek tak, aby ho vidělo více přátel. Cena za propagaci příspěvku u uživatele s počtem pod 5000 přátel a předplatitelů je fixní a má být ve výši 7 dolarů.

S testováním tohoto produktu (ještě pod názvem Highlighted posts) začal Facebook v květnu na Novém Zélandu (ale s poněkud nižší cenou) a postupně pokračoval přes dvacet dalších zemí až se nyní dostal i na americký kontinent. Testování se ale týká jen omezeného množství vybraných uživatelů. Bližší informace si zatím Facebook nechává pro sebe.

Vypadá to, že chce Facebook do svého reklamního prasátka přihodit další peníze. Argumentuje klasicky - vše ve prospěch uživatelů. Už dlouho víme, že naše příspěvky nevidí všichni naši přátelé, ale jen ti, pro které jsou naše příspěvky takříkajíc relevantní. Číslo se pohybuje kolem 17 %. Facebook tak chrání uživatele před zbytečnými informacemi a také si buduje základnu pro prodej širší dosahu.

Na firmy to zabralo. Nejdříve si nashromáždily základnu fanoušků a pak zjistily, že je i přes veškeré úsilí nedokáží oslovit. Když Facebook nabídl možnost, rozšířit dosah skrze Promoted posts, mnoho z nich sáhlo do kapes a za možnost oslovit své vlastní fanoušky začaly platit.

Proč by ale měli něco podobného dělat i uživatelé, kteří si na Facebooku nedělají reklamu a nehledají zákazníky, ale chtějí se bavit a být v kontaktu s přáteli? Podle Facebooku prostě některé příspěvky chtějí uživatelé opravdu sdělit všem svým přátelům - třeba to, že chystají svatbu. Opravdu za to ale budou chtít zaplatit?

Ale je zde ještě jedno řešení - a dokonce zadarmo. Změnit si nastavení řazení příspěvků.

 

Automaticky máme nastaveno řazení, ve kterém se nám zobrazují jen Hlavní příspěvky, ale je možné toto nastavení změnit na Nejnovější - tedy chronologické zobrazení příspěvků. V rámci tohoto řazení pak vidíte všechny příspěvky. Ale to by museli udělat i všichni vaši přátelé.

Zdroje: www.allfacebook.com, www.mashable.com

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.