Pojďme si hrát na nástěnkáře - marketing na Pinterestu

11. 7. 2012 | BeDa
Několik rad, jak zacházet se špendlíky na Pinterestu.

Mety deseti milionů uživatelů dosáhl Pinterest rychleji než jakákoli jiná webová stránka. Tato virtuální nástěnka, kde uživatelé mohou připínat obrázky nebo videa, patří po Facebooku a Twitteru mezi nejoblíbenější sociální sítě.

Kde se koncentrují uživatelé, objeví se brzy i společnosti a snaží se propagovat své produkty. Pinterest se osvědčil jako místo, odkud se dá nalákat spousta uživatelů na firemní webové stránky. Pro časopisy zaměřené na ženy je Pinterest zlatým dolem. Ostatní firmy se také postupně přidávají a přinášejí zajímavé kampaně vytvořené speciálně pro tuto sociální síť.
Stejně jako u propagace na jiných kanálech, je i pro Pinterest důležité dodržovat pár pravidel:

Nezapomínejte, na koho cílíte
Uživatelé Pinterestu jsou ze tří čtvrtin ženy (především ve věku 25-34 let). Muži sice stále přibývají, ale i tak je potřeba si uvědomit, že zde ženy hrají prim. Ostatně mezi pěti nejoblíbenějšími nástěnkáři  najdete čtyři ženy. Proto třeba fotbalové kluby zakládají nástěnky věnované dortům s klubovou tematikou.

 

Nabídněte zákazníkům to, co chtějí
Příkladem toho, jak jdou společnosti naproti přáním zákazníků, je Americká asociace pro seniory (AARP). Zaměřují se na generaci 50 + a dávají to znát například v názvech jednotlivých nástěnek. Dali si práci s tím, zjistit, co starší lidi zajímá a snaží se jim to nabídnout v kategoriích jako je ‘Technologie 50+”, “Zdraví”, “Vztahy”, “Prarodičovství” nebo “Styl 50+”.

 

Něco půjčeného a něco nového
Obsah by měl být z větší části originální. Pinterest sice nabízí možnost repinovat obrázky z jiných nástěnek, ale u společností by se toho mělo využívat jen v omezené míře. Dá se tak ukázat zákazníkům, odkud berete inspiraci. Ale není třeba je zahltit vším, co má na Pinterestu hodně lajků a repinů. Výrobce jogurtu Chobani na své nástěnky dává nejen odkazy na vlastní stránky, ale zveřejňuje i recepty, ve kterých se pracuje s jogurtem z různých blogů a kuchařských stránek.
Pokud si s vlastním obsahem nevíte rady, využijte crowdsourcing. Na nástěnku může přispívat více lidí - oblíbené jsou akce, kdy zákazníci připínají obrázky sebe samých, jak používají nějaký produkt.

Zdroje: www.entrepreneur.com, www.huffingtonpost.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.