Popularita filmů na Facebooku znamená i úspěch na pokladnách

12. 6. 2013 | BeDa
Na Facebooku dělají svůj marketing nejen firmy, ale i filmy. A několik různých výzkumů zjistilo, že existuje vztah mezi statistikami na facebookových stránkách filmů a jejich výdělky na pokladnách kin.

Na Facebooku dělají svůj marketing nejen firmy, ale i filmy. A několik různých výzkumů zjistilo, že existuje vztah mezi statistikami na facebookových stránkách filmů a jejich výdělky na pokladnách kin.



Důležité je ale podotknout, že úspěch na Facebooku nepřichází sám. Jelikož je na propagaci filmu a přitáhnutí lidí do kin poměrně málo času, než jeden filmový hit vystřídá druhý, je do lákání fanoušků výrazně investováno. 75 % veškerých zobrazení příspěvků je výsledkem placené reklamy.

 

Server Allfacebook se rozhodnul porovnat nejlépe vydělávající filmy a filmy, o kterých se na Facebooku nejvíce mluvilo. A k potěše inzerentů platících správu FB stránek a všechny ty facebookové reklamy a propagované příspěvky zjistil, že byly oba žebříčky velmi podobné. Další výzkum provedla společnost CitizenNet a ta největší shodu mezi výdělky filmů a jejich úspěšností na Facebooku našla v metrikách počtu fanoušků, proklikovosti sdíleného obsahu a počtu uživatelů, kteří stránce původně dali svůj palec nahoru, ale nakonec ho zrušili (už se mi to nelíbí).

Pomocí kombinace těchto metrik byla společnost CitizenNet schopna odhadnout výdělky 37 filmů během jejich prvního promítacího víkendu v letech 2011 až 2013.  U každého z filmů firma analyzovala data za 14 dní a konstatovala také poměrně zřejmý fakt - filmy, o kterých se na sociální síti hodně mluví, je i hojně navštěvovaný.  

Společnost CitizenNet se zaměřila i na to, jaký typ dosahu u jakých filmů převládal. Propagace u filmů, které vycházely ze známých knižních předloh nebo byly pokračovaním úpsěšného filmu, využívaly daleko méně placeného dosahu než tomu bylo u ostatních filmů. Poměr placených zobrazení byl 50 ku 77 %.

Důležitou složkou pro CitizenNet byla při výzkumu i kampaň samotná. Jak oslovit uživatele Facebooku nejlépe? Účinným prostředkem je segmentace cilového publika. Jak najít potenciálního fanouška pro film? Na Facebooku to nemusí být až tak pracné. Dají se zde totiž zjistit skupiny uživatelů s podobnými zájmy. Společnost CitizenNet to testovala na herci Dwaynu Johnsonovi, též známému pod jménem “The Rock” (“Skála”).

 

 

Na základě zjištění o dalších sdílených zájmech fanoušků tohoto herce mohou filmoví marketéři přesněji a s větší úspěšností cílit na menší segmenty publika. U mužů například na fanoušky wrestlingu a u žen zase na milovnice popu.

Zdroje: www.allfacebook.com, www.citizennet.com/blog

 

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.