Reklama Týdne: IKEA - The Joy Of Storage

9. 1. 2015 | Petr Michl
IKEA loni svými kampaněmi kralovala, rok 2015 otevírá epickou reklamou se stěhovavými tričky.



Klient: IKEA
Agentura: Mother, London
Země: Velká Británie

IKEA měla loni skutečně povedený marketingový rok. Musíme připomenout reklamu inspirovanou kultovním hororem Osvícení, přeměnu ruského kina v jednu obří ložnici, soutěž o noc strávenou v IKEA obchodě v Sydney propagovanou přes AirBnb, lezeckou stěnu z nábytku ve Francii a především reklamu představující papírový katalog jako zlomovou technologickou novinku. Nyní přichází nový spot a naznačuje, že ani tento rok se nebude IKEA  držet zpátky. Asi mu chybí něco z rozvernosti zmiňovaných kampaní, ale o to víc v něm přebývá v epičnosti.

Trička jsou v ní jako stěhovaví ptáci, kteří musí překonat na své cestě mnohé překážky - vysoké hory, chlad, déšť  i střelbu lovců. Odměnou je návrat domů, do teplých krajin, do skříní z IKEA.



Reklama připomíná zejména to, že v tomto oboru je vše o kvalitě provedení. Takto divoký námět by vypadal s malým rozpočtem a bez schopného tvůrce vyloženě směšně. Režie spotu byla nicméně v rukou Douga Wilsona, muže stojícího za vánoční reklamou o tučňákovi Montym pro britský obchodní řetězec John Lewis, která se dostala do našeho výběru 10 nejlepších reklam roku 2014.

Přidávání žloutku do mouky může vypadat i jako pád vesmírného tělesa do měsíční krajiny. Alespoň v reklamě na máslo Lurpak režírované Dougem Wilsonem.

Doug Wilson má rozhodně talent na vytváření epických záběrů s nepravděpodobným obsazením.  V reklamě na máslo Lurpak se dokázal inspirovat Stanley Kubrickem a udělat z vaření záležitost na úrovni přistání na Měsíci. Podívejte se na ni ZDE.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.