Reklama týdne: Kandidáti na Darwinovu cenu zachraňují životy

21. 10. 2014 | Petr Michl
K čemu mohou být dobří kandidáti na Darwinovu cenu? 8 z jejich orgánů může být darováno. Mozek naštěstí není jedním z nich.



Klient: Reborn To Be Alive
Agentura: Duval Guillaume
Země: Belgie


Co s kandidáty na Darwinovu cenu? Belgická organizace Reborn To Be Alive v nich vidí ve své nové kampani potenciální dárce orgánů. I když je někdo hloupý a v zápalu domácího kutilství ohrožuje život svůj i těch v bezprostředním okolí, neznamená to, že by nemohl být pro společnost nijak užitečný, Slogan, který v překladu zní: 8 z jejich orgánů může být darováno. Mozek naštěstí není jedním z nich," jasně naznačuje, jakým způsobem se tak může stát.

K originálnímu zahradníkovi upravujícímu živý plot ve stylu kovboje točícího lasem v rámci klasického 30 vteřinového spotu, doplnila belgická agentura Duval Guillaume ještě tři exemplární příklady lidské hlouposti na tištěné reklamy: muže, kteří snad berou cirkulárku jako nějakou novou sadomasochistickou pomůcku, mladíky, co chtějí asi zažít svou poslední party u bazénu, a chlápka, který pouští jiskry přímo na propanovou láhev.







Kampaň je vedená s cílem prorazit na internetu, kde jsou trapnost a neohrabanost tradičními recepty na sdílení. S dárcovstvím orgánů se to má podobně jako s poslední vůlí. Každý tuší, že je rozumné ji mít, ale většina lidí samotný právní akt neučiní, ač vlastněn není nijak složitý - smrt je totiž tak daleko. Nepočítáme-li dárce ledvin, jsou těmi dalšími přitom často právě relativně mladé a zdravé oběti smrtelných nehod. Bohužel většina z této skupiny lidí není registrovanými dárci orgánů. Kampaň od Reborn To Be Alive má tu nevýhodu, že v sobě nemá apel k akci. Smějeme se hlupákům hazardujícím se životem, nikoliv lidem, jako jsme my.

V tomto ohledu může být paradoxně účinnější reklama propagující potřebu dalších dárců orgánů pro New York.  Tu režíroval Laurent Witz, držitel Oscara za krátkometrážní animovaný film Mr Hublot z loňského roku. I jeho reklamu zdobí steam punk styl a propracovaná 3D animace. V půl druhé minuty dlouhé stopáži je vyprávěn příběh temného New Yorku, kde se vše rozpadá a nefunguje. Situaci zachrání až smontování obřího stroje ze součástek donesených obyvateli města. Ač jsou hrdiny animované postavičky, poselství je jasné a spot je zakončen apelem na všechny Newyorčany. Podívejte se na to v článku New York umírá. Potřebuje nové srdce.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.