Reklama týdne: Nike a Serena Williamsová si ve společné reklamě podmanily Oscary

26. 2. 2019 | Milada Zemanová
Stejné projevy, stejné emoce, ale nahlížené dvojí optikou. To platí pro svět žen a mužů a dvakrát tak v oblasti sportu. Nike, Serena Williamsová a řada dalších sportovkyň vzkazují všem ženám: být bláznivá je v pořádku.

Klient: Nike

Agentura: Wieden + Kennedy

Země: USA

Nike představil svou novou reklamu s názvem „Dream Crazier” (Sni bláznivěji, pozn. redakce), která je součástí populárních reklam se známým claimem „Just do it.” Tato reklama byla poprvé vysílána během letošního udílení Oscarů a právem vzbudila pozitivní ohlasy.

Reklama navazuje na loňskou kampaň Dream Crazy, jejíž hlavní tváří byl Colin Kaepernick, a posouvá ji na další úroveň. Staví na zkušenostech slavné tenistky Sereny Williamsové, která právě proto, že se vášnivě věnuje sportu a snaží se uspět, riskuje, že dostane nálepku „crazy” (bláznivá).

Pokud se ženská sportovkyně rozčiluje, bývá označována za hysterku. Pokud se stejného chování dopustí muž, říká se o něm, že je energický Mimo jiné i na tento dvojitý metr Nike odkazuje ve své nejnovější reklamě. Protože aby ženy uspěly, musí překonat situace, o kterých se mužům ani nezdálo. Reklama ovšem není jen o překonání nepřízní. Ukazuje také slávu a radost z úspěchu, která je o to sladší, o co je cesta více trnitá.

Celou reklamu si prohlédněte níže.

Hlas, který slyšíte ve videu, patří právě Sereně a je silným podkresem pro jednotlivé záběry. Serena Williamsová konkrétně říká:

„If we show emotion, we're called dramatic.

If we want to play against men, we're nuts.

And if we dream of equal opportunity, we're delusional.

When we stand for something, we're unhinged.

When we're too good, there's something wrong with us.

And if we get angry, we're hysterical, irrational, or just being crazy.

But a woman running a marathon was crazy.

A woman boxing was crazy.

A woman dunking, crazy.

Coaching an NBA team, crazy.

A woman competing in a hijab; changing her sport; landing a double-cork 1080; or winning 23 grand slams, having a baby, and then coming back for more, crazy, crazy, crazy, and crazy.

So if they want to call you crazy, fine. Show them what crazy can do.”

A v českém překladu tedy:

„Když projevíme emoce, říkají, že věci dramatizujeme.

Pokud chceme hrát proti mužům, zbláznili jsme se.

A pokud sníme o rovných příležitostech, pak blouzníme.

Když se za něco postavíme, jsme potrhlé.

Když jsme příliš dobré, je s námi něco špatně.

A když se naštveme, jsme hysterické, iracionální nebo prostě bláznivé.

Ale žena, která běžela maraton, byla bláznivá.

Ženská boxerka byla bláznivá.

Žena, která skáče na koš — blázen.

Trenérka týmu NBA — blázen.

Žena soutěžící v hidžábu; měnící sport; doskakující double cork 1080 (dvě salta a tři otočení kolem své osy, pozn. redakce); nebo žena, která vyhrála 23 Grand Slamů, měla dítě a pak se vrátila pro další výhry — bláznivá, bláznivá, bláznivá, bláznivá.

Takže pokud ti chtějí říkat, že jsi blázen, je to v pořádku. Ukaž jim, co bláznivá žena dokáže.”

Reklama je protkána silnými a emotivními okamžiky a kromě Williamsové jste mohli zahlédnout řadu světových sportovkyň. Například americkou basketbalistku a čtyřnásobnou olympijskou vítězku Lisu Leslieovou, sportovní gymnastku a olympijskou vítězku Simone Bilesovou, fotbalistku a také držitelku olympijské medaile Alex Morganovou a řadu dalších. Nechyběly ani mladé a nadějné sportovkyně jako skateboardistka Sky Brownová, fotbalistka Olivia Moultrieová a boxerka Chantel Navarrová.

Reklama vzbudila spoustu pozornosti a zaujala během Oscarů svým silným poselstvím. Může být inspirací pro řadu dívek, které chtějí prorazit ve sportu, ale právě předsudky okolního světa je odrazují.

Zdroje: Nike, Muse by Clio, Refresher, Design Taxi, The Drum

Kam dál?

Nike je svými reklamami, ve kterých posouvá lidské hranice, proslulý. Stejně jako na začátku tohoto roku, kdy spolupracoval s šermířkou, Beatrice Vio. Bez nohou, bez rukou a přece je hvězda a ukazuje lidem, že nic není nemožné.

To je jen jeden z příkladů reklam, ve kterém Nike skládá tribut všem, co se hrnou za zdánlivě bláznivými sny a nenechají se od nich nikým odradit. Stejně tomu bylo i v reklamě Dream Crazy z roku 2018, což byla pocta byla skládána etablovaných hvězdám značky, jako jsou LeBron James a Serena Williamsová. Vysloužil si ji ale třeba i Charlie Jabaley, muž, který zhubnul po operaci nádoru mozku přes 50 kilo a dokončil závod Ironman.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: