Reklamní formát Facebook Canvas je dostupný i pro organické příspěvky

22. 6. 2016 | Petr Michl
Facebook Canvas nemusí být nutně jen v reklamě. Nově ho lze využít i jako běžný organický příspěvek.

Reklamní formát Facebook Canvas bude dostupný i pro organické příspěvky. Mluvčí Facebooku potvrdil portálu Social Times, že tuto příležitosti by měli mít úplně všichni od středy 22. června.

Znamená to, že vámi vytvořený Canvas bude možné linkovat k běžnému příspěvku a vybrat k němu náhledový obrázek. Důležité je upozornit na to, že jako administrátor stránky uvidíte poté příspěvěk stránky i na desktopu. Uživatelům se ovšem bude zobrazovat pouze v mobilní verzi.

Jak Facebook Canvas vytvořit

Jděte na vaši FB stránku a rozkliněte možnost Publishing Tools. V levém sloupci je na spodní pozici možnost Canvas.

 


Po zmáčknutí Create se ocitnete v rozhraní Canvas Builder, které nabízí řadu motivů. Facebook Canvas je především skvělou příležitostí, jak vyprávět příběh či například ilustrovat zákaznickou cestu k produktu. Nahrávejte tak fotografie a videa a spojujte je dohromady v jeden celek. Velmi šikovnou je možnost duplikace, která vám umožní jednodušeji vytvářet různé varianty.


Po vytvoření Facebook Canvas  ho lze publikovat na stránce přes tlačítko Page Post. Tak jde vložit text, kterým chcete příspěvek doplnit.


Vytvořený Canvas jde také využít v reklamě. Zkopírujte si k tomu jeho URL, dostanete se k němu přes tlačítko Get URL, které najdete hned vedle Page Post na horní liště rozhraní Canvas Builder.



Jak se Facebook Canvas daří

Tento formát je tu teprve od února. Data, která Facebook poskytl v květnu, však naznačují, že vysoká očekávání byla na místě:

      • Uživatelé Facebooku strávili již sledováním Facebook Canvas reklam více než 100 let svého života.

      • V průběhu uplynulých dvou měsíců byl Facebook Canvas přístupný lidem ve 186 zemích světa.

      • Více než polovina Canvas reklam byla vytvořena do 10 minut.

Příklady využití

Chcete vidět reálné použití? Tým NFL Miami Dolphins využil Canvas jako kartičku představující nového hráče. Se všemi dodatečnými informacemi, citacemi od koučů a statistikami to podává mnohem více informací, než by byla kdy pouhá fotografie schopná.  


Máme pro vás ale i komerčnější ukázku. Výrobce poctivých pánských bot Eager&Co tímto Canvasem ilustruje, čím se jeho značka odlišuje. Dokáže přitom představit několik modelů své obuvi, jejich složení, ale i hlavní benefity jejich e-shopu, včetně 30denní lhůty na vrácení.  



Facebook Canvas je bezpochyby dosud nejhezčím a nejpropracovanějším reklamním formátem. A to až tak, že si s ním můžete zlepšit engagement na vaší stránce a vyprávět fanouškům poutavé příběhy. Byla by škoda tuto příležitost nevyužít.

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.