Řidiči, zastav se! aneb Jak kanadská pojišťovna školila respekt k chodcům

20. 1. 2020 | Eva Dragulová
Jak ukázat řidičům, že na přechodu mají chodci přednost? Pojišťovna SAAQ v Kanadě prostě zvedla „pruhy zebry“.

Reklamní kampaň SAAQ

Představte si, že řídíte do práce, váš mozek ještě stále lehce poklimbává a… najednou se před vámi vztyčí přechod pro chodce. Jen tak. Zničehonic. Že vám to přijde jako sci-fi? Tak v Quebecu tento nápad přetvořili v realitu. Žluté části přechodu pro chodce se v rámci kampaně pojišťovny SAAQ (The Société de l'assurance automobile du Québec)  zvedly jako mříž, řidič nechápavě zastavil a sledoval chodce, kteří bezpečně přešli přes danou silnici.

Přechode, postav se!

Video zachycující tento ambient od agentury Lg2 vyšlo na YouTube  v říjnu 2019 a okamžitě se stalo virálním. Zaznamenalo 3,3 milionů shlédnutí. Proč právě v říjnu? Odpovědí na tuto otázku je největší počet nehod. V Česku je rozmezí říjen–únor považováno za vůbec nejnebezpečnější dobu pro chodce. Málo světla, časté mlhy, námrazy, to vše dopadá často špatně. A nejinak je tomu v Kanadě. Společnost SAAQ zjistila, že nejvíce tragických incidentů mezi chodci a vozidly proběhlo právě v tomto měsíci.

Zvedající se přechod však nebyl první kampaní SAAQ. Ta se snaží o osvětu už nějakou dobu. Před nějakým časem jste mohli zahlédnout reklamu Bone vs. Steel (Kosti vs. ocel), která měla upozornit chodce, že nemohou přecházet frekventované silnice tak, jak se jim to zrovna hodí.

Jak to vypadalo? Na ulici nainstalovali budky, kolem kterých když lidé prošli, viděli svá těla jako shluk kostí a svalů. Ale to není vše. Po chvíli, co se kolemjdoucí prohlíželi na obrazovce, do nich totiž v plné rychlosti narazil automobil. Děsivé, že? Video mělo upozornit na to, že v souboji těla a ocele vždycky vyhraje právě ta.

Podívejte se na to níže.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.