S automatickými reklamami to jde i bez marketingových expertů, vzkazuje Facebook malým podnikům

9. 5. 2019 | Milada Zemanová
Malé podniky budou moci využívat automatizované reklamy, pracovat s vylepšeným editorem videí a jejich zákazníci si budou moci vytvářet rezervace. To vše, aby podniky na Facebooku ušetřily čas, finance a snáze dosáhly svých cílů.

Zdroj: Pixabay.com

Aktuálně je na Facebooku více než 90 milionů aktivních malých podniků a zmíněná platforma je chce podporovat. Představila proto řadu nástrojů, které jim mají pomoci úspěšně využívat potenciálu této sociální sítě a mimo jiné i ušetřit čas. Mezi novými nástroji jsou například automatizované reklamy, schůzky a nové možnosti editování videa.

Reklama snadno a rychle

Řada malých firem si nemůže dovolit najmout marketingového experta, nicméně dle Facebooku by to nemělo být překážkou pro tvorbu efektivních kampaní. Představil proto nástroj Automated Ads ( automatizované reklamy, pozn. redakce). V rámci něj se Facebook zeptá na několik otázek týkajících se daného podniku a jeho cílů a na základě získaných odpovědí navrhne konkrétní marketingový plán. Takto vytvořené reklamy budou moci být spuštěny nejen na Facebooku, ale i na Instagramu, Messengeru a v rámci Audience Network.

Automated Ads budou umožňovat následující:

6 verzí reklamy: automaticky bude možné vytvořit až 6 verzí reklamy. Facebook přitom navrhne vhodná tlačítka s výzvou k akci, text a další kreativní prvky.

Návrhy publik: na základě informací ze Stránky Facebook doporučí vhodné zacílení

Doporučený rozpočet: Facebook doporučí vhodný rozpočet, který by měl vést k požadovaným výsledkům.

Pravidelná upozornění: Uživatelé obdrží upozornění týkající se výkonu jejich kampaní, včetně návrhů na případné změny.

Domluvte si schůzku

Další novinkou je tvorba schůzek na Facebooku a Instagramu. Tzv. Appointments umožní zákazníkům, aby si rezervovali určitou službu. Tou může být například návštěva kadeřnictví, masážního salonu, lekce yogy, apod. Jejímu provozovateli následně přijde upozornění, a on tak může schůzku potvrdit, nebo odmítnout. V obou případech zákazníkovi dorazí o jeho rozhodnutí informace. Navíc bude možné tyto schůzky synchronizovat s osobním kalendářem. Tato služba má být zcela zdarma, a to jak na FB, tak Instagramu a včetně připomínkových sms a zpráv na Messengeru.

Atraktivní videoobsah

Facebook dále představil 3 nové nástroje pro editaci stávajících videí. Jsou jimi automatické oříznutí, překrytí videí a překrytí textu a obrázků . Zmíněné nástroje jsou dostupné v Ads Manageru a mají usnadnit tvorbu zajímavých videí bez nutnosti externích nástrojů.

Všechny představené nástroje mají primárně pomoci podnikům, které nemají k dispozici rozpočet ani technologické možnosti vlastní větším firmám. Společnosti Koala Clip již získala přístup k automatizovaným reklamám a její zakladatelka Kristina Powelová uvedla, že ROI předčila její očekávání a úspěch byl znatelný. Uvidíme tedy, jak tyto nástroje dokáží využít další podniky.

Zdroje: Facebook, Wersm, Marketing Land

Kam dál?

Facebook novinkami rozhodně nešetří. Na letošní konferenci F8 představil řadu změn, které tuto platformu čekají, a upozornil také na největší redesign, který se za 15 let uskutečnil. Ten přináší zjednodušení a intuitivní ovládání dle motta méně tlačítek a méně přemýšlení pro uživatele". Zásadní změnou fungování má přinést snaha uzavřít se před světem hoaxů, fake news a dezinformací. K tomu má (poměrně kontroverzně) přispět snaha přesměrovat svou budoucnost od informačního zpravodajství spíše k podpoře sociálního sdružování. Bližší informace o těchto a dalších změnách si můžete přečíst v našem článku.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.