See First: Facebook dává uživatelům nový způsob, jak si přizpůsobit news feed

22. 6. 2015 | Petr Michl
Více volby do rukou uživatelů. Facebook testuje See First - možnost navolení stránek a uživatelů, které uvidí lidé ihned po přihlášení na prvních pozicích news feedu.

Facebook testuje způsob, jak udělat news feed místem přizpůsobeným co nejvíce na míru každému uživateli. Funkce See First by měla nový obsah od vámi zvolených uživatelů či stránek vždy umístit na první pozice vaší Zdi.

Facebook neustále opakuje, že algoritmus filtrující to, co se dostane a nedostane do news feedu, bez ustání upravuje s největším ohledem na zájmy uživatele. Jeho vzorce vypočítávající na základě našeho předchozího engagementu zásluhy původců jednotlivých příspěvků jsou jistě sofistikované, nikoliv však vševědoucí. Z toho důvodu tu už existuje několik způsobů, jak mohou sami uživatelé vyjádřit své priority. Stránky můžete přidat do svých zájmů, nebo si dokonce přímo navolit notifikace na každý jejich nový příspěvek. Z hlediska vztahu k dalším uživatelům je lze zařadit do okruhu blízkých přátel, aby vám žádný jejich post neunikl , případně přestat odebírat jejich příspěvky, aniž byste s nimi museli ukončovat přátelství - tedy nepozorovaně.

Nyní testovaná inovace se efektem blíží nejvíce notifikacím, ovšem bez nutnosti rozklikávání jednotlivých upozornění. Nový obsah od navolených uživatelů a stránek se objeví v news feedu ihned nahoře - na místě, které vidí po přihlášení všichni uživatelé. Josh Constine z Techcrunch poskytl printscreeny upozornění na možnost nastavení See First.

 

Právě z důvodu viditelnosti obsahu bez jakýchkoliv dalších klikání ji považujeme za velmi rozumnou. Dává social media manažerům tak trochu nový Olymp jejich snažení - přimět fanoušky k tomu, aby viděli jejich příspěvky vždy jako první věc po přihlášení. Lze ale předpokládat, že podobně jako u notifikací budou muset uživatelé udělat navolení See First dobrovolně a sami. Nic zatím nenasvědčuje tomu, že by nastavení konkrétní stránky na top pozici news feedu šlo třeba jednoduše prokliknout z k tomu určeného formátu reklamy - pravděpodobně bude klik navíc vždy v režii uživatele.

Facebook se v posledních týdnech skutečně snaží news feed vylepšit. Minulý týden oznámil revoluční plán - nevycházet při zobrazování příspěvků na Zdi uživatele jen z klasického pojetí engagementu, ale také z toho, kolik času stráví uživatelé v news feedu nad jednotlivými příspěvky. Přečtěte si o tom v článku Facebook začne rozlišovat, kolik času věnujete jednotlivým příspěvkům.

Zdroje: Techcrunch, Marketing Land

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.