Skutečný úspěch: Počet Facebook videí se meziročně zvýšil o 360 %

8. 1. 2015 | Petr Michl

Facebook oznámil nové statistiky spojené s jeho video formátem, který zažil téměř ihned po uvedení automatického přehrávání v news feedu velký vzestup během léta minulého roku - v mnohém díky fenoménu #IceBucketChallenge. Na největším sociálním médiu byla od června přehrána v průměru 1 miliarda videí denně.

Mezi nejzásadnější uvedená data patří:

  • Počet video příspěvků na uživatele stoupnul za minulý rok globálně o 75 % a o 94 % v USA.

  • Počet videí od uživatelů a značek se meziročně navýšil o 360 %.

  • Američtí uživatelé, kteří navštěvují Facebook denně zhlédli v průměru alespoň jedno video za den.

  • 76 % amerických uživatelů Facebooku uvedlo, že na něm objevují videa, jež sledují.

  • Globálně je 65 % videí sledováno na mobilních zařízeních.

 




Facebook uvedl i několik tipů, které by měly značky při tvoření videa pro největší sociální médium držet v paměti:

Tím nejdůležitějším je uvědomit si, že video bude součástí news feedu. Jako tvůrci byste měli vědět, že vaše video bude v news feedu (z uživatelského pohledu - pozn. red.) vedle fotky od přítele nebo statusu od příbuzného. Vaše video musí do tohoto prostředí zapadnout a musí být něčím, co chce publikum lajkovat a sdílet.

Se spuštěním automatického přehrávání a nárůstem přehrávání na mobilních zařízeních je o to důležitější zaujmout již od prvního záběru. V news feedu si vedou dobře především kratší videa. Berte v potaz, že videa se začnou přehrávat bez zvuku, ten je přidán až po kliknutí uživatele. Úspěch tak mají ta, která dokážou zaujmout i bez zvuku..."

Chcete konkrétní příklad někoho, kdo dělá FB videa dobře? Facebook vyzdvihl na piedestal například časopis Time a jeho post s videem.

Uveřejněná data ukazují, jak je úspěch video formátu Facebooku hnán zejména aktivitou značek. Poznat je to ze srovnání nárůstu počtu video příspěvků na uživatele o 74 % s nárůstem počtu videí značek a uživatelů dohromady, který se zvýšil 3,6x. Facebook zkrátka přesvědčil značky, že jeho video formát má v news feedu vysoký dosah a engagement, a ty ho proto používají, ač má jinak ve srovnání s YouTube videi nemálo uživatelských nedostatků. Spolu s podílem videí přehrávaných na mobilních zařízeních (64 %) se jedná o jevy, na které by si před dvěma lety a možná i před rokem většina odborníků nevsadila. Je to o to větší testament síly, kterou dnes Facebook má.

Zdroje: Facebook Media, Facebook IQ Post

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.