Snapchat a 16 Handles – Závod o slevu na 10 sekund

7. 1. 2013 | Petr Michl
Snapchat – populární „samo destruktivní“ aplikace se stává marketingovým nástrojem.

Využití populárních mobilních aplikací v marketingu je čím dál častější. Dokazuje to i Snapchat. Mobilní aplikace, která se stala jednou z nejpopulárnějších na konci minulého roku. Dostala se do TOP 10 ve stahování v App Store a lidé si skrze ni posílali až 50 milionů obrázků denně. Princip Snapchat je přitom velmi jednoduchý, dovoluje zaslat video, fotku nebo zprávu někomu jinému, přičemž ji ovšem během několika vteřin zničí. Zaslaný obsah nejde sdílet, nebo uložit – je prostě na jedno kouknutí. Zatím marně přemýšlíte, k čemu by něco takového mohlo být dobré? Jednou z nejpopulárnějších aktivit je zasílání zpráv či fotek a videí se sexuálním obsahem, pro tzv. sexting je funkčnost Snapchat zkrátka jako dělaná. Nepřekvapí ani to, že je velice populární mezi teenagery.

 

Ti jsou také velmi častou klientelou newyorkského obchodu s mraženými jogurty 16 Handles, který se rozhodl využít Snapchat pro marketingovou propagaci. Slevový program má tento mechanismus. Pokud někdo v obchodě vyfotí sebe nebo přátele při zkoušení jedné z příchutí místního jogurtu a pošle ho na Snapchat účet 16 Handles, bude mu zaslán na oplátku kupón na slevu 16-100 % na novou objednávku. Háček je v tom, že na oskenování kupónu ženou či mužem za pultem má pouhých 10 vteřin. V „jogurtárně“ se tak tradiční „nechci slevu zadarmo“ doplnilo ještě o reálné sprinty zákazníků k pokladně.

 

Takovýto slevový program je výjimečný. Dle vyjádření ředitele marketingu 16 Handles, Jarroda Walperta, pro Mashable je klíčový zákazník tohoto podniku uživatel Snapchatu. Právě specifičnost dané cílové skupiny umožnila odvážnou marketingovou aktivitu.

V reakci na úspěch dané aplikace vnikla na závěr minulého roku těsně před Vánoci i facebooková aplikace Poke. „Šťouchnutí“ se nepodobá tomu známému pár let nazpět na Facebooku, funkčně jde také o zasílání textu, fotografie či videa jiným uživatelům FB – obsah se přitom zničí dle nastavení do 1, 3, 5 nebo 10 sekund. I Poke byl už využit k marketingovým aktivitám. Izraelský obchod s dámským spodním prádlem Delta rozesílal 10 vteřinové video s modelkou převlékající si prádlo této značky, v jeho závěru se objevilo upozornění na slevu na webových stránkách společnosti. Další omezení u Poke jsou přitom i to, že rozesílané video nejde uložit ani tomu, kdo ho vytvořil, a rozeslat jde maximálně 40 uživatelům. Masovější zásah by tak byl nesmírně pracný a zahrnoval by například natáčení stejného videa zas a znovu.

 

Obě aplikace tak nejsou pro marketéry zrovna nejjednodušším nástrojem. Možná brzy přispějí k oživení prodejů přímo na místě, nebo naleznou uplatnění při různých promo akcích. Potřebují nicméně cílovou skupinu, která dokáže brát lovení slev jako zábavu a nebojí se kvůli ní notně přidat do kroku.

Zdroje: mashable.com, allfacebook.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.