Snapchat odhaluje novou generaci AR brýlí Spectacles. Jaké bude jejich byznysové využití?

25. 5. 2021 | Barbora Vičarová
Představte si, že jedním pohledem do lednice získáte sadu receptů z vašich dostupných surovin. Po letech vývoje oznámil vlastník Snapchatu, společnost Snap, další posun ve výzkumu augmentované reality. Představují chytré brýle Spectacles budoucnost?

Rozšířená či augumentovaná realita se díky rozmachu filtrů na sociálních sítích skloňuje už delší dobu. Už dnes si díky ní můžete skrze aplikaci v telefonu pohodlně vyzkoušet, jak vám sedí odstín rtěnky nebo který kousek nábytku se bude nejvíce hodit do vašeho obýváku. Dalším milníkem by pak mohly být speciální brýle, které vám budou realitu rozšiřovat na denní bázi, podle toho, kam se zrovna díváte – zásadní posun v jejich vývoji nově oznámila technologická firma Snap, která stojí i za aplikací Snapchat.

Její speciální brýle Spectacles už jsou nějakou chvíli na trhu a druhá generace, která byla na trh uvedena v roce 2018, se výrazně podobala slunečním brýlím a umožňovala mimo jiné živě streamovat nebo natáčet přímo na síť Snapchat to, co je zrovna ve vašem zorném poli. Funkce jednoduchého virtuálního gadgetu, který spojuje užitečnost i zábavu, nyní posouvá firma Snap zase o kus dál.

Nové Spectacles pomocí duálních 3D displejů v podstatě přidávají jednu vrstvu mezi okem pozorovatele a realitou a mohou do ní promítnout téměř cokoliv. Celý systém pak běží na technologii Snap AR, taktéž vyvíjený firmou Snap, která neustále mapuje okolní realitu a umí ji pomocí augumentované reality rozšířit o nová sdělení, filtry nebo objekty

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.