Socialbakers: Pondělí není zlým dnem - alespoň tedy na Facebooku

22. 8. 2013 | Petr Michl

Pondělí nepatří mezi nejoblíbenější dny většiny lidí. Správci facebookových profilů by je nicméně měli vzít na milost. Analytická společnost Socialbakers zkoumala 2 858 620 facebookových příspěvků od 23 tisíc FB profilů publikovaných v období od 30. dubna do 28. července. Zjistila přitom, že největší pravděpodobnost umístění mezi 4 tisíci příspěvky s nejvyšší engagementem v konkrétní den měly právě ty pondělní.

Mezi další zjištění patří to, že silnými dny z hlediska engagementu jsou i středa a pátek. Víkendy s sebou přináší mnohem menší traffic, ale příspěvky ze sobot a nedělí měly tendenci získat více komentářů, lajků a sdílení. Důvodem proto může být třeba menší přetlak v newsfeedu uživatelů i to, že mají na interakci s příspěvky značek více času a klidu než v rámci pracovního týdne.

Socialbakers nicméně uvádí, že hledání těch nejlepší časů s obecnou platností by se nemělo brát nijak dogmaticky. Engagement příspěvků ovlivňuje příliš mnoho proměnných, mezi které nepatří jen charakteristika vašeho odvětví nebo demografie cílové skupiny, ale třeba i období roku (lidé tráví například večery u počítače v našich zeměpisných šířkách mnohem pravděpodobněji v zimě než v létě – pozn. red.). Navíc se neustále vyvíjí Facebook, stejně jako publikum uživatelů. Toto prohlášení je proto také v souladu se slovy odborníka na sociální média, Adama Zbiejczuka, který se na konferenci Internet Marketing 2013, vyjádřil tak, že úspěšnost příspěvků v konkrétní časy se neustále mění a je nevyzpytatelná. Proto je dobré mít určitou pravidelnost v postování příspěvků, ale je třeba nelpět na nějaké představě „ideálního času" absolutně. Naopak je žádoucí neustále ho hledat a testovat.

Zdroje: www.socialbakers.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: