Sociální nebo kontextové vyhledávání - Bing a Google zkouší různé cesty

23. 10. 2012 | BD
Google a Bing, dva velké světové vyhledavače, které šly určitou dobu stejnou cestou, se začaly rozcházet.

Původně to vypadalo, že se vyhledávání spojí do větší míry se sociálními sítěmi. Google má Google+ a Bing navázal spolupráci s Facebookem. Po období integrování prvků ze sociálních sítí, ale Google začal více rozvíjet kontextové vyhledávání za využití Knowledge Graph. Ale nezapomněl ani na Search Plus Your World.

 

Funkce Knowledge Graph, kterou Google testoval v ostrém provozu od května, odhaduje s využitím speciální databáze různé významy vyhledávaných slov i pravděpodobnost, s jakou uživatel hledá konkrétní význam. Google je schopen odhadnout, jestli hledáte jaguára-zvíře nebo jaguára-auto.

Google také nedávno přidal několik funkcí a pořád dokazuju, že je mezi vyhledávači jedničkou. K vyhledávání v e-mailech a kontaktech na Gmailu přibyla přihlášeným uživatelům možnost vyhledávat také v souborech uložených v Google Drive. Další novinkou je, že Google zprovoznil funkci personalizovaného hledání Search Plus Your World i pro přihlášené uživatele Gmailu. Doposud Search Plus Your World mohli používat pouze registrovaní uživatelé Google+.

Bing od Microsoftu vsadil na sociální vyhledávání, které v jeho podání zastupuje především Facebook. Odkazuje na relevantní statusy přátel a zvyšuje počet “lajků” a sdílení. Kromě Facebooku pracuje i s geolokační sítí Foursquare. V květnu navíc prošel redesignem, aby se od Googlu trochu odlišil.

Oba vyhledávače zohledňují sociální sítě, ale Google se navíc vydal ještě cestou kontextového vyhledávání. Česky umí oba vyhledávače, i když u kontextového vyhledávání nejlépe funguje americká verze vzhledem k tomu, že vztahy mezi slovy jsou v češtině poměrně složité. Způsob vyhledávání, který vám nejlépe vyhovuje, je však čistě na vás.

Zdroj: www.techcrunch.com

Štítky dokumentu: Facebook Google
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.