Sociální reklama se vyvíjí kupředu, stejně jako příjmy, které z ní plynou

29. 5. 2013 | BeDa
Reklama na sociálních sítích se v poslední době rozmáhá. Twitter propojuje reklamu v televizi se souvisejícími tweety, Facebook oslovuje velké hráče a Instagram se více otevírá propagaci.

O tom, že reklama v sociálních médiích má velkou budoucnost, se snažil Facebook na nedávné schůzce přesvědčit marketingové vedení společností Unilever, Barclay’s a Tesco. Prezentoval výhody svých reklamních produktů a metrik, které těmto nákupním gigantům může poskytnout pro zvýšení prodejů.

Největší problém pro Facebook v oblasti reklamy představuje měření dopadů kampaní na prodej. Prohlížení zboží online a jeho následná koupě v kamenném obchodě se těžce prokazuje. “Ve světě značek neexistuje přímé spojení mezi zobrazením reklamy  či kliknutím na stránce a nákupem v obchodě,” uvádí Brad Smallwood, vedoucí oddělení metrik na Facebooku. Stejný problém řešila i televize. Facebook proto na metrikách spolupracuje s dalšími firmami, jako je například Datalogix.  Základem podle Smallwooda je vytvořit dlouhodobý vztah mezi značkou a zákazníkem, který ponese ovoce i v oblasti online reklamy.

Na televizní reklamu se nyní snaží navázat i Twitter, který inspiruje marketéry k rozvoji televizní reklamy na své mikroblogerské síti pomocí TV ad targeting. Díky němu dochází k automatickému propojení tv spotů a konverzací na Twitteru, které tyto spoty vyvolají. Marketéři tak mohou jednoduše sledovat buzz, který vytvořili na základě tv spotu.

 

Také Facebookem vlastněný Instagram udělal krok směrem k lepší propagaci firem. Funkce Photos of You je sice primárně popsaná jako nástroj pro uživatele, kteří se mohou nově začít na obrázcích označovat, ale přesah do reklamy je zde také. Jména lidí nejsou totiž to jediné, co se dá označit, platí to i pro firmy a jejich produkty.

 

Pinterest se také snaží. Přišel s Rich Pins, které umožňují přidávat k produktům popisky o ceně a místě, kde se dají koupit. A také Tumblr čeká reklamní rozvoj. Zatím sice není místem, kde by firmy působily ve velké míře, ale to by se příchodem Yahoo mohlo změnit. Uživatelé zde jsou, společnosti už nějaký čas mají zájem je zde oslovit.

 

O tom, že má sociální reklama slušně našlápnuto, přesvědčuje i nedávná studie BI Intelligence. Ta odhaduje neustále rostoucí příjmy z reklamy. V roce 2017 se odhadované příjmy ze sociální reklamy pohybují kolem 11 miliard, což je téměř dvojnásobek příjmů v letošním roce.

 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.