Španělská IKEA slaví 25. výročí s reality show plnou devadesátkové nostalgie

10. 9. 2021 | Barbora Vičarová
Šest mladých účastníků je zavřeno v šílené retro vile, která je jako vystřižená z 90. let, a musí si poradit se životem bez moderních vymožeností. Zní to jako… nová kampaň k výročí španělské IKEA?

 „Uvězněni v devadesátkách”– právě tak se jmenuje reality show, kterou místo kampaně vypustila španělská pobočka IKEA k příležitosti jejích 25. narozenin v zemi. Jaký asi byl život bez moderních vychytávek a designového nábytku, třeba právě toho z IKEA? To si v ní vyzkoušelo 6 mladých účastníků, které značka v šílené retro vile zavřela. 

Všude háčkované dečky, nepoddajné a kousavé povlečení nebo umakartová koupelna, ve které se nedá hnout. Tohle všechno museli Španělé zažívat, než do země přišla spása v podobě obchodního domu IKEA – nebo alespoň to se snaží fanouškům značka ukázat skrze 8 epizod, které jsou přístupné na webu a YouTube kanálu IKEA. 

Nápad vznikl ve spolupráci s agenturou McCann Madrid, která na celém konceptu spolupracovala se zkušenými dramaturgy podobných reality shows. V rozsáhlém castingu postupně vybrala 6 mileniálů narozených v roce 1996, tedy v roce, kdy IKEA do Španělska přišla. Ti ve vile bojují třeba s plynovým sporákem, se starým krabicovým počítačem nebo se snaží fotit starým foťákem na film. 

Ze 100 hodin natočeného materiálu postupně vzniklo 8 epizod, které ve Španělsku vysílá televize a jsou dostupné i na webu a sociálních sítích. V nich účastníci postupně prožívají útrapy devadesátkového života, které jim štáb občas zpříjemní tím, že jim doručí některou z vychytávek IKEA, které jim pobyt v retro vile pozvednou na vyšší úroveň. 

Laura Durán, marketingová ředitelka IKEA Spain, k tomu říká:

 „Je to poprvé, co IKEA uskutečnila kampaň ve formátu reality show. Cílem bylo vtipným způsobem ukázat, jak výrobky IKEA demokratizovaly design a označovaly před a po ve španělských domovech od příchodu značky do země v roce 1996.”

Zajímavý a trochu bizarní počin ihned nabral na popularitě a krásně ukazuje, že virální kampaň se dá dělat i velmi neobvyklým a zábavným způsobem.  

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.