Sparkology – startup cílící na bohaté, úspěšné a nezadané

2. 2. 2012 | MP
Původní „harvardský duch Facebooku" je i v nové elitářské seznamovací síti.

Před ne tak mnoho lety měl být „Facebook dle původního konceptu“ sítí, která pomáhá socializovat pouze studenty jedné z nejelitnějších škol světa, Harvardu. Tedy takovou sítí, která by umožňovala jakousi formu internetového voyeurismu, jež vám umožní vědět něco o spolužácích, co znáte jenom od vidění. To je mimo jiné užitečné v tom, že díky ní zjistíte alespoň náznak zájmů té pohledné holky z přednášek a můžete snadněji „prolomit ledy“. Především pak víte, jestli je zadaná či nikoliv bez zdlouhavých pátracích akcí přes „kamarádky kamarádek“.

 

Je si to těžké přiznat, ale toto je jedna z největších výhod boomu sociálních sítí. Před 8-10 lety skutečně nebylo běžné, aby vás jméno atraktivního protějšku dovedlo do 5 minut k seznamu jeho koníčků, oblíbené hudby a filmů či informacím o rodině a fotce v plavkách z poslední dovolené. S růstem masovosti ovšem roste také míra zneužívání a nutnosti ochrany osobních dat. Sparkology je projekt, který je opět postavený na sociální síti pro elitu – navíc se nebojí nazvat seznamkou. Není sice omezen pouze pro Harvard, ale je jen pro vysokoškolsky vzdělané, tituly mužů musí dokonce pocházet z 50 nejlépe hodnocených vysokých škol dle U.S. News & World Report, top 15 uměleckých škol a jen několika vyvolených zahraničních univerzit.

 

Diskriminační byznys model vychází z výzkumu pomocí fokusních skupin, při kterém ženy vyjadřovaly touhu po mladých ambiciózních mužích z prestižních univerzit. Pánové chtěli dívky vysokoškolsky vzdělané, ale nezáleželo jim tak zásadně na jménu školy. Monetizace Sparkology pak spočívá v tom, že muži za každý „spark“, tedy jedno oslovení, platí 2 dolary. Tato částka zároveň působí jako překážka proti bujení spamu. Ženy platí paušálně, a to 17 dolarů měsíčně.

V současné chvíli působí tato elitářská platforma pro randění pouze v New Yorku a má 1200 registrovaných uživatelů. Startup je nicméně zainvestován rovným půl milionem dolarů, a tak je v plánu i expanze do dalších velkých měst. Sparkology si zároveň zakládá na tom, že jeho klienti jsou styloví. Muži, co cítí jisté rezervy, mohou navštívit kurzy a workshopy o etice, namlouvání na určité společenské úrovni, ale i módě a kvalitní whisky.

Zdroje: www.sparkology.com, www.marketwatch.com, www.mashable.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.