Studie: Internetový vyhledávač Facebooku by okamžitě uzmul téměř čtvrtinu trhu

19. 9. 2012 | PeMi
Nová studie říká, že kdyby se Facebook rozhodl provozovat vlastní internetový vyhledávač, okamžitě by s ním oslovil alespoň 22 procent daného trhu.

Kdyby se Facebook rozhodl provozovat vlastní internetový vyhledávač, okamžitě by s ním oslovil alespoň 22 procent daného trhu. Stal by se tak druhým nejpoužívanějším vyhledávačem na všech hlavních světových trzích, s výjimkou toho čínského, japonského a ruského – v těchto zemích by byl až trojkou. Toto odvážné tvrzení vyplývá ze studie společnosti Greelight.

Ta navíc tvrdí, že by Facebook svůj tržní podíl na poli internetových vyhledávačů mohl povýšit na poloviční během několika let. 5 procent respondentů odpovědělo, že by vyhledávač největší sociální sítě „rozhodně používalo“, 26 procent by neoslovil vůbec. Odpověď „rozhodně“ nebo „pravděpodobně“ dalo 17 procent dotázaných, „ne“ či „pravděpodobně ne“ zaznělo od 48 procent. K výše uvedenému údaji 22 procent se analytici dostali sečtením odpovědí „rozhodně“ nebo „pravděpodobně“ a poloviny těch „nevím“.

CEO společnosti Greenlight, Andreas Pouros, řekl, že by vyhledávač nemusel být nikterak zázračný, k úspěchu by mu pravděpodobně stačila dobrá integrace do prostředí Facebooku a uspokojivá funkčnost.

Jaké máte zkušenosti s vyhledáváním na Facebooku vy? Dle autora tohoto článku je stávající vyhledávání poměrně tristní. Někdy je i problémem najít facebookovou stránku se znalostí jejího názvu. Facebook by pro úspěch vyhledávače prohledávajícího internetový obsah „za branami“ sociální sítě musel být tedy kompetentní o poznání více. Navíc by museli uživatelé jasně chápat, kdy hledají obsah na Facebooku a kdy mimo něj.

 

Redakce doporučuje: FB se již snaží své vyhledávací políčko zpeněžit. Prozatím ale jde spíše o inzerci alternativ k vyhledávaným aplikacím a FB stránkám, více najdete v článku Facebook spouští reklamy ve vyhledávání naostro.

Zdroje: www.allfacebook.com, gossip.greenlightdigital.com/media
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: