Facebook spouští reklamy ve vyhledávání naostro

24. 8. 2012 | PeMi
Reklama se bude u Facebooku objevovat už i ve vyhledávácím políčku. Její poslání i cílení ovšem bude od reklamy na klasických vyhledávačích zásadně odlišné.

Co není na Facebooku, jako by nebylo. Tento přístup má čím dál více uživatelů a tím pádem často své internetové vyhledávání směřují do Search Boxu přímo na Facebooku. Největší sociální síť na to reaguje. Zhruba před měsícem oznámila, že testuje vtělení reklamy do vyhledávání. Nyní vše půjde do ostrého provozu. Nový reklamní formát nese název „sponsored result“.

Nedá se ovšem brát jako přímá konkurence tradičních vyhledávačů. Query v rámci „bleděmodré sítě“ přeci jenom nevypadají ve stylu „elektrikář neratovice“, uživatelé vyhledávají spíše konkrétní věc či značku. Hlavní využití tak bude nabízení alternativ ke konkurenci. Navazování vyhledávaného nepůjde přes klíčová slova, ale přes objekt (aplikace, stránka, místo) na Facebooku. Modelovým příkladem může být, že při zadání „Spotify“ do vyhledávacího boxu by se mohla objevit například nabídka jiné aplikace zaměřené na streamovanou hudbu, Deezer. Samozřejmě, že se můžou předhánět třeba cílovou skupinou a odvětím podobné stránky společností jako Disney a Pixar či Pepsi a Coca-Cola, ale dá se předpokládat, že hlavní zájem o tuto funkci budou mít právě herní a jiné aplikace, které dokážou přítomnost na Facebooku nějakým způsobem zpeněžit. 

 

Nastavit „Sponsored Results“ půjde přes Power Editor a Ads API. Pro tuto činnost ani nebude nutné mít administrátorské oprávnění propagované entity. Dle AllFacebook již začala sociální síť oslovovat vybrané zadavatele reklamy a představovat jim výhody nového formátu.

 

Zdroj: allfacebook.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: