Tablety - Američané si kupují hudbu, Evropané zprávy

19. 3. 2012 | Bednářová Daniela
Co si do tabletu kupuje Američan, Ital a Němec? Není to vtip, ale nový průzkum.

Jaký obsah lidé s tablety momentálně nejvíc nakupují a za co budou i v budoucnu nadále ochotni utrácet peníze? Odpovědi přináší nový výzkum společnosti Nielsen.

Za poslední čtvrtletí roku 2011 zaplatilo nejvíce majitelů tabletů v Americe za staženou hudbu (62 %). O čtyři procenta méně lidí uvedlo, že utráceli peníze za knihy a na třetím místě s 51 % se umístil nákup filmů. Společnost Nielsen v rámci výzkumu ale porovnávala i Německo, Velkou Británii a Itálii. V Evropě se ale za tento obsah neutratilo tolik jako v Americe.

Pokles ale zaznamenal v rámci amerického trhu zájem o přísun zpravodajství do tabletů. Za informace o světovém i domácím dění v poslední čtvrtině roku 2011 zaplatilo jen 19 % dotázaných lidí. U evropských států si tento obsah kupuje nejvíce lidí. 44 % dotázaných Italů si zaplatilo za zprávy ve svých tabletech, v Anglii to bylo stejně jako v Americe (19 %). Ale jedná se spolu s hudbou o nejčastější druh obsahu, který Britové do svých tabletů kupují. Zpravodajství kraluje i německému placenému obsahu v tabletech.

Poměrně zajímavý je i rozdíl v číslech mezi tím, za jaký obsah uživatelé tabletů platí a za co jsou ochotni platit i nadále. U hudby došlo k poklesu o 26 %, u knih i u filmů se jednalo o propad o 13 %.

 

US
  1. Hudba: 62%
  2. Knihy: 58%
  3. Filmy: 51%
  4. Časopisy: 41%
  5. TV: 41%
  6. Rádio: 27%
  7. Sport: 22%
  8. Zprávy: 19%
Itálie
  1. Zprávy: 44%
  2. Knihy: 26%
  3. Filmy: 23%
  4. Hudba: 20%
  5. Sport: 19%
  6. Časopisy: 16%
  7. TV: 10%
  8. Rádio: 7%
Británie
  1. Zprávy: 19%
  2. Hudba: 19%
  3. Knihy: 10%
  4. Filmy: 9%
  5. TV: 8%
  6. Sport: 7%
  7. Časopisy: 6%
  8. Rádio: 6%
Německo
  1. Zprávy: 15%
  2. Hudba: 9%
  3. Knihy: 7%
  4. Filmy: 6%
  5. Časopisy: 6%
  6. TV: 4%
  7. Sport: 4%
  8. Rádio: 2%

 

V České republice je průkopníkem placeného obsahu týdeník Respekt. Ten vytváří specifické placené verze svého časopisu pro několik platforem. Mezi nimi je iPad nebo čtečka Kindle. Elektronická vydání na všech platformách si kupuje okolo sedmi až osmi set lidí.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.marketingland.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.