TED: Reklamy, které stojí za to sdílet

28. 2. 2013 | Bednářová Daniela
Nezisková organizace TED vyhlásila vítězné reklamy, které stojí za to sdílet. Například o tom, že pomoci deštným pralesům se dá i z domova. Zachráníte si tak dva prsty na levé noze a manželství k tomu.

Nezisková organizace TED, stejně jako každý rok, vyhlásila vítěze v kategorii reklam, které stojí za to sdílet. Bylo vybráno 10 nejlepších reklam, které předvedly velkou dávku kreativity a povedlo se jim hlavně oslovit publikum v kategoriích jako jsou: inspirující promluvy, sociální dobro, kulturní kompas, kreativní zázrak, odvážnost značka a edukace.

 

Mezi oceněnými jsou velké nadnárodní společnosti jako je Dell a Coca-Cola, ale i lokální reklamy, které svoji slávu ale šíří i za hranicemi, pro které byly určeny. Za všechny například animovaný spot o bezpečnosti v metru z Melbourne. Do výběru se dostaly i reklamy, které zářily během velkých sportovních událostí - máme zde příklad z olympijského a paralympijského Londýna i z přestávky Super Bowlu.

Podívejme se teď na reklamy, které podle TED stojí za to sdílet:


1.) Sledujte žábu - Follow the Frog/Rainforest Alliance
Pomoci deštným pralesům se dá i z domova. Zachráníte si tak dva prsty na levé noze a manželství k tomu.

 

2.) Tři malá prasátka - Three little pigs/Guardian
Jak by dopadla pohádka o třech prasátcích, kdyby se odehrála nyní a média je pokryla moderním způsobem? The Guardian do pohádky zapojil i sociální média a přepadové komando.

 

3.) A tak Bůh stvořil farmáře - The Farmer/ Dodge Ram
Oslava amerického pobožného farmáře, která byla odvysílána během Super Bowlu, je vlastně reklama na auto.

 

4.) Co vidí bezpečnostní kamery? - Security Cameras/Coca-Cola
Záznamy bezpečnostních kamer většinou odhalují zloděje a výtržníky, ale není to tak vždy. Coca-Cola našla záběry, které tyto tradiční předpoklady vyvracejí.

 

5.) Denní dávka dramatu - Daily Dose of Drama/TNT
Reklama na televizní stanici, která slibuje trochu toho dramatu.

 

6.) Paralympionici jsou hrdinové - Meet the Superhumans/Channel 4
Reklama o tom, že se správným odhodláním, dokáže člověk cokoliv.

 

7.) Droga v podobě jásajícího davu - The Crowd/GlaxoSmithKline
Mohla to být reklama plná odebíraných medailí a titulů a zničených kariér známých sportovců, ale místo toho ukazuje spot farmaceutické firmy jednu z povolených drog - adrenalin z jásajícího davu.

 

8.) Přání umět létat - Annie/Dell
Společnost Dell se neprezentuje jako chladná technologická firma, ale jako někdo, kdo umí plnit i dětská přání.

 

9.) Cesta k porozumění - Find Your Understanding/Expedia
Cestovní agentura Expedia spojila svoji prezentaci s poněkud kontroverzním tématem. Cesta k porozumění není v tomto případě jen metaforická.

 

10.) Animované umírající fazole - Dumb Ways To Die/Melbourne Metro Rail
Je to vtipné, poučné a zpívané. Úspěch zaručen.

 

Zdroje: www.mashable.com, www.ted.com/initiatives/aws


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: