Televize a sociální média - Pepsi ví, kde jsou diváci

27. 11. 2013 | Bednářová Daniela
Pepsi se zaměřila na používání dalších obrazovek při sledování televize.

Pepsi je pravidelným sponzorem různých show a předávání cen. Tento způsob propagace se ale rozhodla prozkoumat o něco detailněji a pomocí vědeckého přístupu. U předávání cen Video Music Awards se PepsiCo zaměřila na to, jak diváci show využívají druhých obrazovek během živého vysílání.

Srpnové předávání hudebních cen patřilo mezi největší nesportovní události v televizi tento rok a stalo se i nejlépe hodnoceným pořadem ve věkové skupině 12-34 let. Mezi hlavní zjištění patří rozdíly v rámce generace Y, přezdívané také jako millennials. V začátku show, kdy měla svoje skandální vystoupení Miley Cyrus s Robinem Thickem, došlo k okamžitému přechodu věkové skupiny 18-26 na chytrá zařízení. Vystoupení vyvolalo neuvěřitelnou odezvu kolem 360 000 tweetů za minutu. Starší část sledované skupiny zůstala i nadále u televizního vysílání. Aktivní na Twitteru byla pouze mladší část skupiny.


“Mladší skupina už byla vlastně připravena na to, aby začala tweetovat a sdílet na sociálních sítích,” řekl Chad Stubbs, ředitel marketingu u společnosti PepsiCo a dodal, že společnost díky průzkumu poznala, že je důležité mít svůj brand v průběhu celé show, ne jen na jejím začátku a konci.

Twitter ale nebyl nejvyužívanější sociální sítí během přenosu show. Byl to nepřekvapivě Facebook, na kterém se odehrálo 41 % veškeré konverzace, na Twitter to bylo jen 32 %. K aktivitě na Twitteru přispěla i speciální akce s Katy Perry.

 

Ve skupině generace Y (nebo také "millennials") je možné určit důležitý rozlišující prvek. Je to přístup k technologiím. Ti mladší s přístupem k technologii a se znalostí chytrých zařízení se chovají o něco jinak než ostatní členové generace Y. Mladší skupina této generace totiž vyrůstala obklopená technologií více než kterákoliv jiná před ní. Například i email, se kterým se starší část této generace seznámila, když jim bylo kolem 11 let, byl pro mladší skupinu naprosto běžnou  součástí jejich dospívání.

Na další show, u které by měla být sponzorem společnost PepsiCo, se plánuje něco speciálního - lepší monitoring sociálních sítí a především jejich správa. Televizním divákům a internetovým uživatelům zároveň by měli ve světě sociálních médií odpovídat klíčoví fanoušci, ze kterých se stanou brand ambasadoři.

Zdroj: www.adweek.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.