Tři základní Social Media strategie, na kterých lze stavět: zájem, osobitost a informace

25. 2. 2013 | Bednářová Daniela
“Sopky by měly zkusit psát poezii, využily by tak svoji energii mnohem pozitivnějším způsobem.” Na podobné osobité statusy bonbony Skittles nalákaly 24 milionů fanoušků.

Jak přesvědčit uživatele sociálních sítí, aby se stali fanoušky a zůstat jimi i po skončení soutěže? Podle článku Todda Wassermana z portálu Mashable lze fanoušky oslovit ideálně pomocí tří již ověřených způsobů, kdy společnost:

  • apeluje na nějaký zájem či koníček
  • má zajímavou a zábavnou prezentaci, je osobitá
  • poskytuje důležité a zajímavé informace

A jak to vypadá konkrétně?

Značky stavějící na zájmech
Jedním z nejčastějších zájmů, se kterým se značky spojují je sport. Energetický nápoj Red Bull je v podstatě synonymem pro adrenalinové sporty. Na své image pracuje neustále prostřednictvím sponzoringu různých soutěží a speciálních akcí jako byl Red Bull Stratos. Lidé na tento typ komunikace slyší - na Facebooku má stránka Red Bullu přes 36 milionů fanoušků.

 

Když firma vyrábí sportovní oblečení a obuv je jasné, že hlavním zájmem je sport. Ale i tak se dá vydat různými cestami. Například Nike podporuje jak profesionální sportovce, tak ty amatérské.

Oslava amatérského sportu od Nike.

 

Adidas se zase zaměřuje víc mezinárodně. Ke sportu mohou odkazovat ale i jiné firmy, například Ford se snaží prodeje zvýšit svojí fotbalovou kampaní.

 

Značky stavějící na osobitosti
U firmy Oreo si možná chvíli lámali hlavu, s jakým zájmem by mohli svoji značku spojit, ale nakonec se rozhodli jít jinou cestou. Svoji osobitost dávají najevo každý den, kdy se na sociálních sítích objevuje sušenková variace na aktuální téma. Jak bude vypadat sušenka Oreo další den, zajímá přes 30 milionů uživatelů.

 

Skittles zase baví své fanoušky na Facebooku tím, že každý den vymýšlí nový praštěný status. Například: “Sopky by měly zkusit psát poezii, využily by tak svoji energii mnohem pozitivnějším způsobem.”

 

Informativní značky
Tento typ společností chce svým fanouškům říct o všem, co dělají. Například IBM podporuje své zaměstnance v blogování, sdružuje už přes 32 000 jejich blogů a informuje o novinkách v technice. Microsoft se zase rád dělí o své charitativní projekty - například 4Afrika Initiative.

 

Obecně je tato strategie vhodná právě pro technicky založené společnosti, ale i pro finanční obor.

Tyto způsoby prezentace se dají vzájemně kombinovat, dá se přecházet od jednoho ke druhému, ale i používat dvě z těchto strategií současně. Nejdůležitější je však zůstat věrný hlavním zásadám značky a držet se toho, v čem je firma nejlepší.

Zdroje: www.mashable.com, www.brandchannel.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.