Ukládání článků, galerií a videí z Facebooku je na dosah

18. 7. 2012 | BD
Co dělat bez internetu? Třeba procházet obsah, který jste si předtím stáhli z Facebooku.

Představte si situaci - máte pár minut k dobru a přístup na internet. Kam se podívat? No třeba na Facebook. Při procházení news feedu pak narazíte na zajímavý článek nebo dobré video, ale nemáte čas zůstat online. Co teď? Jednou možností je doufat v to, že text někdy později dohledáte, nebo můžete obsah z Facebooku stáhnout a pak si ho přečíst offline. Zní to dobře, že?

Facebook nemá žádný nástroj na to, aby si jeho uživatelé mohli ukládat obsah a měli k němu přístup offline. Ale v budoucnu možná mít bude. Koupil totiž společnost Spool, která možnost uložit obsah do mobilních telefonů a mít k nim přístup offline uživatelům Facebooku nabídla. Vedle příspěvků s odkazem v news feedu na Facebooku bylo automaticky přidáno tlačítko ‘spool’ na snadné uložení obsahu. Totéž bylo v plánu i pro Twitter, Google+ a jiné sítě. Popularita tlačítka se nestačila ani pořádně rozšířit a Facebook startup koupil. Tak jako to udělal i s jinými společnostmi, Facebook si nekoupil jen nápad, ale zaměstnal i původní tým.

 

Pro Facebook by podobné tlačítko mohlo znamenat i další pozitiva než jen spokojenější uživatele. Spokojenější by mohla být i vydavatelství nebo blogeři. Těm by se mohla líbit například větší proklikovost linků. Číst si v práci dlouhé články, na které je odkaz na Facebooku, si moc lidí netroufne, ale číst je po cestě z práce už zní jinak. Takže texty, obrázkové galerie a videa, která by běžně z nedostatku času nebo drahého tarifu některým uživatelům nestála za rozkliknutí, by mohla přitáhnout větší pozornost.

Facebook má řadu možností, jak se svojí novou akvizicí naložit. Mohl by službu uživatelům zpřístupnit v podobě dalšího tlačítka, pravděpodobně označeného jako save (uložit). O rozšíření počtu tlačítek se stejně u Facebooku už nějakou dobu hovoří. Další možností je samostatná mobilní aplikace - něco podobného jako je Messenger. Pak je zde i alternativa, že nic z toho nebude, ale pevně věříme, že tenhle scénář se nechystá. Existují totiž i alternativy, na které by se mohli uživatelé obrátit - například Pocket, do něhož investoval Google, nebo Instapaper - ten ale umožňuje jen ukládání textů.

Zdroj: www.techcrunch.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.