Vine, děti a Toyota

11. 8. 2014 | Irena Šovčíková
Jak by mělo vypadat auto, které změní náš svět k lepšímu? Odpověď ve formě kresbiček posílaly děti do Toyoty. Automobilka pak nejlepších 90 rozpohybovala a nahrála na Vine.

Jak by mělo vypadat auto, které změní náš svět k lepšímu? Takovou otázku položila automobilka Toyota malým dětem. Ty pak měly za úkol nakreslit auto budoucnosti nakreslit. Toyota následně vybrala 90 nejlepších kresbiček, které rozpohybovala a vytvořila z nich krátká videa pro Vine.

Kreativní soutěž pro děti, Toyota Dream Car Contest, se koná již po osmé. Teprve letos se ale do hry zapojila sociání síť Vine. Ta umožňuje svým uživatelům nahrávat šest sekund dlouhá videa a sdílet je mezi své kontakty. Když se porotcům soutěže podařilo letos vybrat z 660 tisíc vysněných aut od dětí do 15 let z celkem 75 zemí těch 90 nejpovedenějších skic, chtěli je ukázat světu kreativním a netradičním způsobem.

Proto na speciálním účtu a microsite každý den od června do srpna vychází krátký Vine, ukazující jeden z návrhů v pohybu. Je jasné, že Toyota nevytvářela 90 kompletních modelů, obrázky ožily díky 3D vytisknutým částem, vystřihování, počítačové grafice a dalším technikám. Na microsite se návštěvníci také mohou dočíst, kdo je autorem návrhu, co představuje a chce zlepšit, dokonce i jak animace vznikala.

Například dnešní hrdinkou dne je jedenáctiletá Ariane z Haiti a její Raramobile, který zachycuje hudební auto plné radosti inspirované tradičním lokálním hudebním festivalem, Rara. Podle jeho autorky by měl být jakýmsi distributorem štěstí, který by zlepšoval náladu všem okolo. Něco takového by občas potřeboval každý. Ostatně i letos byli porotci překvapení, že většina dětí opravdu reagovala při vymýšlení auta pro lepší budoucnost na skutečné problémy dnešního světa, což ukazuje například auto, které umožní pohodlně cestovat všem postíženým lidem.

30 dětí jejichž vývtory získaly nejvíce hlasů poletí do Japonska na finálový gala večer s vyhlášením vítěze. A to není špatná odměna. Na této kampani se nám líbí hlavně kreativní využití obsahu, který má firma k dispozici i jeho zábavná forma zpracování. Přece jen, kdo by nechtěl, aby se jeho malůvka začala hýbat.

Ačkoliv Vine není zatím tak používaný jako například Instagram nebo Facebook, i tento prostor se značky snaží ovládnout pro svůj marketing. Více o zajímavých kampaních na Vine si můžete přečíst v článku Jak značky používají Vine a Instagram Video.

Zdroj: PopSop

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.