Volvo dává cyklistům zdarma sprej, který rozzáří v noci jejich kola

31. 3. 2015 | Petr Michl
Volvo je synonymem bezpečnosti. Ve své nejnovější britské kampani se snaží chránit i zdraví cyklistů se sprejem LifePaint.



Volvo
je synonymem bezpečnosti. Ve své nejnovější britské kampani realizované agenturou Grey London ji dokonce zvyšuje i mimo sféru automobilismu. Snaží se chránit zdraví cyklistů se zázračným sprejem LifePaint.

Když se tento sprej nanese na rám či ráfky kola, přes den žádnou změnu nezpozorujete, v noci však začnou v záři jiných světlometů jasně svítit. Sprej je přitom bezbarvý, takže nijak neznehodnotí vzhled kol. Svítivost je vysoká a dá se přirovnat k záři cyklistického světla. Za výrobou spreje s názvem LifePaint stojí švédský startup Albedoo100. Od čtvrtka minulého týdne je v 6 obchodech s koly v Londýně  k dispozici na 2 tisíce plechovek spreje LifePaint - díky Volvo ho mohou využít lidé k trvalému zviditelnění svých kol zcela zdarma.

Naší prací není jen dělat reklamy pro naše klienty." řekl Nils Leonard, CEO Grey London. „Je jí i pomoci jim v tom, aby měli pozitivní dopad na celkovou kulturu. S vynálezem LifePaint jsme převrátili bezpečnost naruby, dali jsme ji těm nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Jaký více pozitivní čin může značka ve snaze zachránit lidské životy udělat?"

Zrovna ve Velké Británii, kde byla kampaň spuštěna, jsou přitom cyklisté ohroženi častěji než v minulosti. Loni jich bylo v silničním provozu zabito či zraněno přes 19 tisíc. K tomuto počtu přispívá i čím dál rozšířenější využívání kola jako běžného dopravního prostředku. Pokud je takovýto trend podpořen i speciálními opatřeními, nemusí být vzestup používání kol doprovázen přímo úměrně i vyšším počtem jejich nehod. Například Holandsko patří mezi země s nejmenším počtem nehod cyklistů na 1 obyvatele, ač se jedná o zemi, kde je kolo snad nejrozšířenějším dopravním prostředkem vůbec. S tím jde ovšem v ruku v ruce i to, že cyklisté mají často vlastní jízdní pruhy a nejsou bráni na silnicích jako vetřelci.



Kampaň LifePaint navazuje na dlouhodobou tradici Volva jako značky spojené s bezpečností. V tomto případě ale tento koncept rozšiřuje i mimo ochranu těch uvnitř automobilů. Zároveň ale ve tmě zářící kola cyklistů snižují i nebezpečí srážky s auty. Nejedná se o tradiční marketing, ale také o vývoj produktu a jeho představení na novém trhu. Vozy Renault sbírají dlouhá léta skvělé hodnocení v testech bezpečnosti. Když se zeptali lidí, kdo je pro ně v automobilovém průmyslu synonymem bezpečí, odpověď byla stále Volvo. Když se něco uhnízdí v povědomí lidí, má to obvykle dlouhou trvanlivost," uvedl nestor české reklamy, Vilém Rubeš, minulý čtvrtek na konferenci Brandstorming. Právě podobnými akcemi Volvo toto povědomí nadále přiživuje. Výsledkům crash testů se v médiích dostanou maximálně několikavěté zmínky v odborných recenzích, o spreji Life Paint píší i masmédia. Přitom náklady této kampaně jsou v porovnání třeba jen s jedním dnem testů deformačních zón u nových modelů aut relativně zanedbatelné. Jedná se tak o výjimečně chytrou ukázku práce s PR a brandingem.

Zdroj: WearTested, Medium

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.