WhatsApp se zbaví dolarového poplatku a umožní značkám komunikovat se zákazníky

19. 1. 2016 | Petr Michl
Jediným zdrojem příjmů WhatsApp byl dosud poplatek 1 dolaru ročně vybíraný navíc jen na některých trzích. Její CEO, Jan Koum, naznačil, že se zruší. WhatsApp začnou platit firmy, prý ale ne za reklamu...



Jediným zdrojem příjmů WhatsApp byl dosud poplatek 1 dolaru ročně vybíraný navíc jen na některých trzích. Její CEO, Jan Koum, oznámil na DLD conference  v Mnichově, že od tohoto poplatku upustí. Začíná etapa, kdy WhatsApp začne zprostředkovávat značkám kontakt se zákazníkem.

Už když Facebook kupoval WhatsApp za 19 miliard dolarů bylo jasné, že nastane doba, kdy se stane platformou, přes kterou začnou značky vydělávat peníze. Podobně jako v případě Instagramu dal Mark Zuckerberg WhatsAppu jakousi dobu hájení prostou komercionalizace služby, přičemž se vyjádřil, že monetizace by měla přijít až s 1 miliardou uživatelů. Tento milník je už blízko a s ním i plány, jak zlepšit příjmovou stranu instant message platformy.

Stále bez reklam. Značky budou komunikovat se zákazníky dvojsměrně

Při převzetí WhatsApp Facebooku se zároveň mluvilo o tom, že tato platforma není ideálním místem pro reklamu. Jan Koum tento názor stále zastává. „...Chceme si být jistí, že lidé chápou, že toto není o reklamách v produktu," uvedl s tím, že nový model monetizace B2C společností je stále v plenkách, jelikož ještě nenapsali v této souvislosti "ani řádek kódu".

Při zavrhnutí reklam je další možná varianta pro WhatsApp zřejmá, je jí vytvoření komunikační platformy mezi firmami a zákazníky. „Letos začneme testovat nástroje pro umožnění komunikace mezi s podniky a organizacemi, od kterých chcete slyšet," uvedl Koum, přičemž zmínil například společnosti Bank of America a American Airlines jako dva možné partnery.


Nárůst počtu měsíčně aktivních uživatelů WhatsApp v milionech. Zdroj: Statista

Nedá se říct, že by byl v této aktivitě sám. Vydělat peníze na nástrojích pro zákaznickou péči plánuje do budoucna Twitter i Slack, který byl dosud primárně službou pro interní komunikaci v rámci firem. Výhodou WhatsAppu v B2C segmentu je, že na něm aktivně komunikuje velká masa lidí, konkrétně 900 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Navíc má velkou popularitu i v Evropě a na mnoha asijských trzích, částečně tedy na místě, kde není tak dominantní Facebook a funkčně více podobný Facebook Messenger.

WhatsApp tak má značnou šanci na úspěch. Nemalá cena za jeho akvizici naznačuje, že by měl brzy svému majiteli začít vydělávat — a to ve velkém.

Zdroj: Techcrunch, Statista

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.