YouTube Ads Leaderbord: v druhém čtvrtletí zářil Ronaldo a šišlající pes Štefan

25. 7. 2016 | redakce
Šišlající pes Štefan je postrachem YouTube, i když se kamarádí s melounem.



Google Česká republika zveřejnil žebříček 10 nejpopulárnějších reklam na YouTube za druhé čtvrtletí 2016. Jedná se o žebříček Ads Leaderboard, který se zpracovává stejnou metodologií pro každou zemi, kde mohou firmy inzerovat na YouTube. Ve druhém kvartálu se do popředí lokálního žebříčku dostaly sportovní reklamy doprovázené dalšími spoty se šišlavým psem od Kofoly.

Na popularitě reklam se ve druhém čtvrtletí výrazně podílely velké sportovní události, konkrétně mistrovství světa v hokeji a mistrovství Evropy ve fotbale. První místo v lokálním i celosvětovém žebříčku obsadila reklama Nike Football od kreativní agentury Wieden+Kennedy a mediální agentury Mindshare. Na YouTube už má přes 51 milionů zhlédnutí. Fotbalové téma využila i reklama na Volvo V90 s hvězdným Zlatanem Ibrahimovićem v hlavní roli. Obě reklamy se do první desítky dostaly díky spojení trendů a známých sportovních osobností, což jsou dva atributy, které na YouTube fungují.

„Je zřejmé, že pokud se značka spojí s globálním trendem, který lidi v dané období bude zajímat, může se reklamní video díky kreativitě a dobré myšlence stát vysoce vyhledávaným a mít i velký podíl organických zhlédnutí. Na lokální, evropský hokejový trend navázala i Škodovka, která nám z devátého místa ukazuje, jak sport a sportovní událost zábavně propojit se svým produktem,“ komentuje aktuální žebříčekPetra Brodilová, Specialista na brandové produkty.

Celou polovinu českého žebříčku obsadily reklamní spoty na melounovou Kofolu z produkce kreativní agentury Zaraguza. Ta ve spolupráci s mediální agenturou Médea připravila i třetí umístěnou reklamu na Semtex s dirigujícím Robertem Rosenbergem.

Žijeme v době, kdy agentura musí zvládnou nejen výrobu kampaně, ale i její distribuci. Na to myslíme už při psaní každého scénáře spotu – aby měl emocionální, racionální nebo společenský přínos pro diváka, který tak má důvod spot sdílet dále. Celebrity nevyužíváme samoúčelně jen, aby se v reklamě objevily, ale jsou hybatelem děje, jako právě psík Tuna,“ vysvětluje již tradiční úspěch kampaní Zaraguzy její kreativní ředitel Michal Pastier.

Do první desítky se probojovala také jedna z nových reklam pro Vodafone, které vytvořily agentury McCann a MEC.

TOP 10: nejoblíbenější reklamy českého YouTube dle Ads Leaderboard 2Q 2016

 

1. Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More

 

2. Kofola Meloun 0,5 l: Fofola a padák

 

3. Semtex: Odpal to naplno – Rosenberg

 

4. Kofola Meloun 0,5 l: Fofola a tenis

 

5. Kofola Meloun 0,5 l: Jfem fpět!

 

6. Kofola Meloun 0,5 l: Fofola a longboard

 

7. Kofola Meloun 0,5 l: Fofola a houpačka

 

8. Probuďte se: Héééééééj

 

9. Zvedni hlavu

 

10. Volvo V90 – Made by Sweden – ”Prologue” feat. Zlatan Ibrahimović




O Ads Leaderboard

Google (YouTube) dbá na to, aby byla globální data, ze kterých se sestavují žebříčky YouTube Ads Leaderboard, zpracovávána stejnou metodologií v každé zemi. Jedním z požadavků, aby se spot do žebříčku dostal, je vysoká míra organického zhlédnutí videa vůči všem zhlédnutím (celkové zhlédnutí = organické + spuštěné reklamou). Experti na statistiky YouTube tedy předpokládají organické zhlédnutí alespoň 10 % z celku, aby toto video vyhodnotili jako úspěšné, a tedy nejlepší (jak z hlediska kvality kreativy, tak jako poutavou inzerci).

Štítky dokumentu: Kreativní reklama YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.