Značka Nike předělala kostel v Chicagu na basketbalové hřiště. Má být útočištěm pro mladé na území gangů

2. 9. 2019 | Petr Michl
Na mnoha místech v Chicagu si rodiče nedovolí ani pustit děti ven na hřiště. Kostel předělaný na svatostánek basketbalu to má změnit.

Kostely fungovaly vždy jako útočiště, byly místem prostým násilí. Tuto myšlenku využila značka Nike při svém projektu na záchranu kostela v Chicagu, přetvořila ho ovšem ve svatostánek basketbalu.

Chicago není spjaté jen s týmem NBA, Bulls, a kultem Michaela Jordana. Je také městem gangů, kde je v některých čtvrtích násilí za bílého dne něčím zcela běžným. Děti, které by si rády šly ven zahrát basketbal, raději poslechnou rady rodičů a zůstanou doma v bezpečí. Nyní ale už nemusí. Nike stojí za přestavbou zanedbaného kostela z konce 19. století na skvostné basketbalové hřiště, které zdobí vitráže a další původní prvky. Oltáře, k nimž směřuje pozornost návštěvníků, jsou ovšem dva: basketbalové koše.

Nike pomohla agentura Momentum Worldwide s kampaní s cílem dát již nefunkčnímu kostelu nové poslání a napomoci mladým lidem v tamní komunitě ke smysluplnějšímu trávení volného času. A prý se při tom nemusí ztratit ani spirituální rozměr místa.  „Ačkoliv byl kostel předělán na basketbalové hřiště, je to stále svatostánek. Je to místo, kam se lidé přišli sejít sdílet své naděje a sny. A kdo ví, jaké druhy semen budou (přitom) zasazeny v životě mladých lidí, až opustí toto místo,“ uvedl ve videu s případovou studií reverend Ricardo Bailey. Podívejte se na něj níže.

 

Kostel byl otevřen roku 1885 a nachází se v západních Chicagu. Nyní ho značka Nike přejmenovala na „Just Do It HQ“.  Mimo samotného hřiště se v něm nyní nachází i posilovna a další zázemí, kde se mohou mladí scházet. „Basketbal je v Chicagu vším. Just Do It HQ v kostele je místem, kde může Chicago znovu zažehnout důvěru v příští generaci a pomoci jim následovat jejich sny, to vše s pomocí nejlepších coachů, inovativního produktu a elitního tréninku,“ uvádí Nike na svých stránkách.  

Fotografie níže ukazují, o jak výjimečný projekt jde. Ostatně letos získal na Cannes Lions ocenění Grand Prix v kategorii Industry Craft.

Zdroje: La Criatura Creativa, Design Boom, Nike

Kam dál?

Značka pojmenovaná po bohyni vítězství ze starého Řecka umí nejen pomoci rozvíjejícím talentům, ale zároveň i poděkovat těm, co se dostali s její podporou do té nejužší světové elity. O letošním pozoruhodném PR stuntu si přečtěte v článku Nike umístil na vrchol Olympu basketbalový koš na počest řecké hvězdy NBA Janise Adetokunba.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.