AOL koupil Huffington Post za 315 mil. dolarů

7. 2. 2011 | ČTK
Americká internetová společnost AOL Inc. koupí vysoce navštěvované zpravodajské internetové stránky The Huffington Post za 315 milionů USD (5,6 miliardy Kč). Vznikne tak mediální skupina The Huffington Post Media Group, která bude mít ve Spojených státech měsíčně 117 milionů návštěvníků a celosvětově napojení až na 270 milionů lidí.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Americká internetová společnost AOL Inc. koupí vysoce navštěvované zpravodajské internetové stránky The Huffington Post za 315 milionů USD (5,6 miliardy Kč). Vznikne tak mediální skupina The Huffington Post Media Group, která bude mít ve Spojených státech měsíčně 117 milionů návštěvníků a celosvětově napojení až na 270 milionů lidí.

Spoluzakladatelka firmy Huffington Post Arianna Huffingtonová se stane šéfredaktorkou nové skupiny, která bude zahrnovat Huffington Post a veškerý zpravodajský obsah AOL. Vedení obou společností a akcionáři Huffington Post již dohodu schválili. Dokončena by měla být koncem prvního nebo na počátku druhého čtvrtletí.

Dohoda je velkou sázkou na budoucnost internetového zpravodajství. AOL akvizicí urychlí svoji strategii, v rámci které plánuje zákazníkům dodávat množství kvalitních zpráv, analýz a zábavy.

Huffington Post vznikla v roce 2005 a jejími majiteli jsou kromě Arianny Huffingtonové také Kenneth Lerer a skupina dalších investorů. Firma se rychle změnila z malé internetové firmy do velkého kolosu a patří mezi deset největších zpravodajských internetových stránek světa. Během doby spustila různé specifické internetové stránky zaměřené na určitá města a různé sekce, zaměřené na potraviny či knihy. Má 70 placených zaměstnanců a 6000 bloggerů, kteří píší zdarma, napsaly agentury AP a Reuters.

AOL se v roce 2009 oddělila od skupiny Time Warner. V rámci reorganizace svých operací firma loni propustila velké množství zaměstnanců, koupila nebo prodala některé aktivity a zahájila provoz nových internetových stránek a nového systému reklamy. Generální ředitel Tim Armstrong uvedl, že letošní rok bude pro AOL "rok návratu". Zisk společnosti ve čtvrtém čtvrtletí stoupl na 66,2 milionu USD z 1,4 milionu v o rok dříve, kdy AOL musela zaúčtovat vysoké mimořádné náklady spojené s oddělením od Time Warner. Příjmy se však snížily o 26 procent na 596 milionů USD, z toho příjmy z reklamy o 29 procent a od předplatitelů o 23 procent.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: