Facebook čelí žalobě od akcionářů

24. 5. 2012 | Petr Michl
Facebook prý zadržoval informace naznačující nižší tržby v druhém kvartále tohoto roku.

Život na burze není tak sladký, jak ve Facebooku předpokládali. Po ne zcela ideálním průběhu veřejného úpisu akcií (IPO) minulý pátek a dosavadním rozpačitém výkonu samotných akcií musí čelit žalobě. Ta se týká Facebooku a bank z Wall Street Journal v čele s Morgan Stanley, jež se podíleli na přípravě IPO. Podala ji skupina malých akcionářů, která se domnívá, že zmíněné subjekty zatajily snížené očekávání růstu. Konkrétněji neprozradily, že tržby za druhý kvartál tohoto roku budou pravděpodobně menší než původně deklarovaný předpoklad ve výši 1,17 miliardy dolarů. Respektive tato informace byla prý dána jen omezenému počtu institucionálních investorů.

Tento exkluzivní přístup ke sdělování informací se pochopitelně nelíbí menším investorům, kteří nebyli mezi vyvolenými. Samuel Rudman, partner v advokátní kanceláři Robbins Geller Rudman & Dowd, která žalobu podala v zastoupení svých klientů, k tomu pro Reuters dodal: „Hlavní upisovatelé snížili svoje odhady uprostřed road show a nikomu o tom neřekli. Nemyslím si, že by takové informace nechtěl vědět každý akcionář Facebooku.“

Morgan Stanley s žalobou nesouhlasí. Deník Daily Telegraph uvedl vyjádření jeho zástupce, který řekl, že revidovaný dokument S-1 zahrnující změny v trendech podnikání Facebooku byl vytvořen 9. května a zaslán institucionálním i retailovým investorům. Navíc se dostalo změnám v dokumentu široké publicity v médiích. Mluvčí Bank of America, Barclays Plc a JP Morgan – tedy bank, jež jsou také zahrnuté v žalobě – se dosud nevyjádřili. Mluvčí Facebooku Andrew Noyes uvedl pro Reuters: „Věříme, že je žaloba neopodstatněná, a budeme se ji rázně bránit.“

Dle mínění mnoha odborníků byla úvodní cena 38 dolarů za akcii při IPO Facebooku nadhodnocená. I proto pak banky v čele právě s Morgan Stanley uměle navyšovaly poptávku skupováním akcií, aby jejich hodnota nespadla pod danou hodnotu. Více si o této taktice můžete přečíst v článku IPO Facebooku – proč dopadl první den na burze rozpačitě? V době vydání tohoto článku byla cena za akcii 32 dolarů.

Použité zdroje: www.reuters.com, www.dailytelegraph.co.uk, www.marketingland.com, www.google.com/finance

Štítky dokumentu: Facebook Google Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: