Výzkum: Kvalita českých e-shopů v číslech

19. 11. 2012 | Petr Michl
Projekt Barometr e-shopu zhodnotil kvalitu 674 českých elektronických obchodů, podívejte se na výsledky.

Jak jsou na tom české e-shopy? Nikoliv jejich zisky, ale kvalitu provedení webů elektronických obchodů hodnotil projekt Barometr e-shopu. Společnost ACOMWARE poskytla zdarma tuto službu od října 2011 do března 2012, za tu dobu ji využilo 674 českých elektronických obchodů. Analytici se pokusili postihnout základní technické parametry, jež mají vliv na úspěšnost – z technického hlediska, z pohledu SEO i uživatelské přívětivosti a kontroly základních marketingových aktivit. Mezi nejzajímavější data patří to, že více než 80 % zkoumaných webů má dobře řešenou použitelnost detailu produktu a základní prvky použitelnosti webu. Další parametry týkající se monitoringu výkonu webu, jeho SEO optimalizace nebo online marketingové podpory vykazují výrazně horší výsledky.

 

Obzvláště je to zřetelné u vztahu e-shopů k PPC a mailingovým kampaním, které řeší jen necelá pětina webů. Podporu přes Facebook řeší nyní 38 % e-shopů.

 

Z analýzy vyplynulo, že se rozdíly mezi profesionálně řešenými e-shopy a těmi malými začínají zvětšovat. Malé e-shopy se obvykle věnují statistikám webu nedostatečně nebo vůbec. Často se brání investicím do marketingu a rozvoje. Tvůrci analýzy toto komentují: „Toto chování majitelů malých e-shopů zřejmě plyne z vnímání podnikání na internetu podobným způsobem jako v retailu. Nedokážou obchodně vytěžit možnosti, jaké jim on-line prostředí a řešení e-shopů dává. Často jsou malé e-shopy pouze jako zdroje drobného příspěvku do rodinného rozpočtu bez větších ambicí růstu a rozvoje.“

Při interpretaci výsledků je nutné brát v potaz, že byly testovány jen ty nejzákladnější parametry. Dle komentáře studie by při podrobnějším zkoumání většina výsledků vyšla v průměru o 20-30 % hůře. Pokud máte zájem proniknout hlouběji do toho, co stojí za normativními hodnoceními jednotlivých parametrů, prohlédněte si celou studii. Jsou v ní u nich konkrétní příklady dobrého i špatného použití. Tento dokument tak může dobře posloužit i jako zdroj inspirace pro rozvoj vašeho podnikání na internetu.

 

Níže naleznete ucelený přehled všech hodnocených parametrů a infografiku.

Zdroj: ACOMWARE
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: