Dočká se Google+ větší popularity u světových značek?

13. 2. 2012 | Bednářová Daniela
Aktivita velkých světových společností na sociální síti Googlu je na bodu mrazu, fanoušci i přesto přibývají.

Světové značky se na Google+ zatím moc nezapojují. Za několik posledních měsíců pouze jedna větší celosvětová značka vytvořila novou stránku na sociální síti Googlu. Ani ty, co tam už jsou, ale nevykazují příliš aktivity. Ze stovky zkoumaných značek jich pouze 15 % dává více než tři příspěvky za týden. Nová studie z dílny firmy Simply Measured, která se zaměřuje na analýzu sociálních médií, tak ukazuje, že světové značky pořád zvažují jak a jestli vůbec přidat Google+ do svých marketingových nástrojů.

 

Výzkum mapuje změny, které se na sociální síti Google+ u světových značek udály během dvou měsíců, tedy od 7. prosince 2011 do 7. února 2012. Ze 100 nejlepších světových značek má svoji stránku na Google+ pouze 62 z nich. Z toho v letošním roce přibyla pouze jediná stránka – stránka Hondy.

 

I když se firmy zrovna nepřetrhnou, jejich okruhy přátel (počet circlers) i přesto narůstají. Více jak třetina významných světových značek zaznamenala zdvojnásobení počtu lidí na svých Google+ stránkách. 13 z nich už přesáhlo i hranici 100 000 lidí.

Ze značek umístěných na seznamu Interbrand si na Google+ nejlépe vede společnost H&M, která překročila hranici půl milionu lidí. Jistou zásluhu na tom může mít i reklama na spodní prádlo s Davidem Beckhamem vysílaná během letošního Super Bowlu.

 

Základem výzkumu byl žebříček stovky nejlepších světových značek Interbrand, umístění v něm je utvořeno na základě tří aspektů – hospodaření s penězi, kam spadá hlavně zisk společnosti, dále hodnocení, jakou roli při nákupu značka hraje a třetím aspektem je síla značky, tedy schopnost vytvářet zisky i do budoucna.

Nízká aktivita velkých světových společností na sociální síti Googlu je poněkud zarážející, ale pokud fanoušci i přesto přibývají, nemají firmy přílišnou motivaci zařadit vyšší rychlost.

Zdroj: www.marketingland.cz


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: