Facebooková reklama se dá cílit i podle výrobce mobilního telefonu a operačního systému

1. 11. 2012 | Bednářová Daniela
Řekni mi, jaký operační systém máš a já ti řeknu, jakou reklamu dostaneš.

To, jestli máte v kapse iPhone či staré LG, vypovídá hodně i o dalších nákupních zvycích. Vypozoroval to i Facebook a proto připravil novou reklamní nabídku, která pracuje s cílením na uživatele podle operačního systému a výrobce mobilního telefonu.

Facebook v tichosti zprovoznil tuto novou možnost cílení reklamy podle mobilního zařízení a operačního systému spolu s mobilními reklamami na aplikace (Mobile App Install Ads) asi před dvěma týdny. Vývojáři mohou díky Mobile App Install Ads zobrazovat odkazy na aplikace z App Store nebo Google Play v rámci news feedu mobilních uživatelů Facebooku. Pro lepší zacílení se pak zdá rozumné i rozlišení uživatelů na základě operačních systémů a mobilních telefonů.

 

Zacílení reklam tedy může probíhat na úrovni operačních systémů - na výběr je mezi iOS a Androidem, a také na úrovni jednotlivých typů zařízení. U jablkem označených mašinek je na výběr mezi iPhony, iPody a iPady. U Androidu se dá zvolit mezi zařízením značkyi HTC, LG, Motorola, Samsung a Sony.

 

Původním záměrem tohoto cílení bylo pomoci vývojářům aplikací zefektivnit jejich reklamní sdělení, ale ukazuje se, že nejsou zdaleka jedinou skupinou, která by toho mohla využít. Řada výrobců se zaměřuje na doplňky k jednotlivým typům zařízení. Také podle studie společnosti Forrester je příjem domácností, ve kterých se používá zařízení od Apple, o 16 tisíc dolarů vyšší než tam, kde používají Androidy. Uživatelé iPhonů, iPadů a iPodů jsou tak zajímavější jako cílová skupina pro luxusnější značky.

Vývojáři aplikací si mohou být jisti, že jejich reklamní peníze nebudou zbytečně vynaloženy na zaryté milovníky konkurenčních systémů. Reklamy na aplikace od Androidu se budou zobrazovat jen těm, kterým k něčemu budou a uživatelé iPadů budou častěji vystavení reklamám luxusnějších značek.

Zdroj: www.techcrunch.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: