Faceboou nabízí Collaborative ads, nový formát reklam pro služby na doručování jídla. V Česku je partnerem Dáme jídlo

22. 9. 2022 | Petr Michl
Facebook přichází s reklamním formátem přímo pro restaurace a obchody s potravinami, které mohou lákat na doručení zboží přes partnera. V ČR to jde zatím přes Dáme jídlo. Reklamní formát Collaborative ads má ovšem potenciál využití například i pro partnerský prodej.


Zdroj: Meta

Reklamy ve spolupráci, takzvané Collaborative ads, na online platformách Facebook a Instagram nově propojují obchody s potravinami a restaurace s donáškovými službami. Cílem reklamního formátu je bližší propojení prodejců s jejich stávajícími, ale i potenciálními zákazníky. V České republice je partnerem novinky Dámejidlo.cz

V posledních letech neustále roste obliba online nákupů potravin a objednávání jídla z restaurací. Spotřebitelé totiž stále více dávají při nákupu jídla přednost pohodlí. Až 57 % zákazníků preferuje nákup zboží přímo na webových stránkách a 22 % zákazníků nakupuje potraviny online. Velké množství restaurací a obchodů s potravinami se alestále potýká s problémy v oblasti doručení svého zboží přímo zákazníkovi. Snahou společnosti Meta je proto pomoci těmto obchodům a restauracím navázat efektivní spolupráci s rozvážkovými službami.


Zdroj: Meta

Vůbec první povědomí o produktu vzniká často na sociálních sítích. Proto reklamy ve spolupráci na Facebooku a Instagramu ještě více propojují prodejce a zákazníky. Zatímco prodejcům umožňuje oslovit mnohem větší počet nakupujících a zvýšit prodej, spotřebitel naopak získá možnost mnohem širší nabídky a možnosti výběru.

Reklama ve spolupráci navíc uživatelům zmíněných sociálních sítí nabídne pouze ty produkty, které jsou právě dostupné. Uživateli tedy nebude nabídnuto jídlo, které si nebude moci v daný moment objednat. U produktů pak bude uvedena vždy pouze reálná cena, respektive se nemůže stát, že by byl zákazník nepříjemně překvapen jinou konečnou cenou ve svém košíku.

Do budoucna se jistě nabízí rozšíření na čím dál populárnější partnerský prodej zboží všeho druhu. Ostatně v nápovědě Meta je uveden jako příklad prodej sluchátek.


Zdroj: Meta

V Česku je partnerem společnosti Meta služba Dámejídlo.cz. Ta je momentálně propojena s více než 6 000 restauracemi a obchody a rozváží ve 170 městech napříč Českou republikou. Ve špičce doručí více než 4 000 objednávek za hodinu.

Více informací o Collaborative Ads naleznete v Centru nápovědy Meta Business zde. 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: