IKEA bude mít katalog využívající augmentovanou realitu

24. 7. 2012 | Petr Michl
Značky používají při své propagaci čím dál více technologické vymoženosti. Někdy pomůže i trochu upravit realitu.

Rozšířená (augmentovaná) realita dává námi vnímané skutečnosti nadstavbu, zpravidla virtuální. Může to být automatické vyhledávání informací o konkrétní památce, na kterou zamíříte objektiv telefonu s aplikací Google Goggles, nebo i něco mnohem jednoduššího. „Překračování hranic běžné reality“ nabídlo svým zákazníkům v poslední době několik značek a sportovních klubů. Pojďme se na tyto příklady podívat.

Mnoho domácností po celém světě se těší na okamžik, až se jim v srpnu objeví ve schránce nový katalog IKEA na nadcházející sezónu. Jeho strany zdobí fotografie kompletně zařízených pokojů, z kterých se můžete inspirovat a zároveň si koupit jejich vybavení až do poslední dečky pod vázu.

Trend digitalizace se nicméně nedá zastavit a čím dál větší význam je přikládán i elektronické podobě katalogu. IKEA USA pro něj dokonce letos chystá zásadní inovaci. Ke stažení je totiž zároveň i mobilní aplikace. S ní se vám po oskenování určitých stránek a obrázků otevře doplňkový obsah, který zahrnuje 3D modely, galerie fotografií, speciální videa z tvorby modelových pokojů, funkce „x-ray“ dovolí nahlédnout skrze dveře do vnitřního vybavení skříní. Součástí budou i interaktivní prvky umožňující změnit doplňky v místnostech, jako jsou třeba záclony.

 

Něco navíc technologicky vyspělým fanouškům chtějí dát i sportovní kluby. Dříve přidávaly týmy amerického fotbalu v NFL k sezónní permanentce magnet na lednici, dnes jsou odměny nápaditější a zahrnují i rozšířenou realitu. Například Philadelhia Eagles připojila ke své mobilní aplikace speciální funkci pro ty nejoddanější fanoušky. Těm se po oskenování jejich sezónní permanentky objeví speciální obsah. Není to jen přemumlané poděkování od největších hvězd klubu. Obsah se bude měnit průběžně, bude zahrnovat sestřihy nejlepších momentů týmu, předzápasové odhady, zprávy z kabiny, vzkazy od hráčů a analýzy. Ti, co jsou jistým zdrojem příjmů klubu, tak budou vtaženi více do jeho dění a dá se předpokládat, že to bude vést k jejich ještě větší loajalitě.

 

Cílem sportovního snažení je vyhrávat. Když už to vyjde, je skvělé podělit se o opojnou radost s fanoušky. Nejlepší je jim dát možnost zapózovat si přímo s pohárem. Fyzicky takto potěšit všechny fanoušky jistě nejde, lze to ovšem zařídit virtuálně. Prvně to zkusili vítězové letošního Super Bowlu New York Giants. Ti skrze mobilní aplikaci Gold Run poskytli fanouškům příležitost k zapózování si s pohárem i s pamětním prstenem pro vítěze.

Aplikace GoldRun je dělaná přímo pro dodávání předmětů do scén z vámi pořízených fotografií a poskytuje poměrně široký výběr. Pro pózování s pohárem pro vítěze francouzské fotbalové ligy ji letos využil také její letošní mistr Montpellier HSC. Netřeba dodávat, že u fanoušků se stala tato aktivita hitem a o své snímky pak nahrávali hojně na facebookové stránky obou zmíněných klubů. Někdy může zkrátka jen malá úprava reality udělat obrovskou radost.

Zdroje: www.mashable.com, www.creativity-online-com, www.facebook.com/newyorkgiants

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: