Máme zaděláno na nové Facebook kamarády / otravy z nejbližšího okolí?

7. 5. 2012 | PeMi
Facebook koupil startup Glancee. Ten stojí za stejnojmennou aplikací vytvářející nová přátelství na základě geolokace.

Facebook si uvědomuje, že má největší slabiny ve světě mobilních zařízení. Po miliardové koupi Instagramu tu je další akvizice ze stejného prostředí. Tentokrát společnost vedená Markem Zuckerbegem koupila startup Glancee. Ten stojí za stejnojmennou aplikací pro iOS a Android vytvářející nová nejen FB přátelství na základě geolokace. Srozumitelněji řečeno aplikace v telefonu, do níž se přihlašuje přes Facebook účet, skenuje ve svém okolí jiné uživatele a nabízí vám ty, s kterými si pravděpodobně máte co říct. Zmíněnou pravděpodobnost přitom vyhodnocuje na základě sdílených zájmů nebo přátel.

Jak už to po akvizicích bývá, aplikace již ukončila svoji činnost a tým startupu se zařadil do řad zaměstnanců Facebooku. Konkrétně se jedná o 3 osoby se jmény: Andrea Vaccari, Alberto Tretti a Gabriel Grise. Nápad této aplikace rozhodně není unikátní. V ne tak dávných dobách doznívající etapy hloupých telefonů se nakrátko objevila „seznamka na divoko a blízko“ skrze bluetooth, ale popravdě slavila jakýsi úspěch spíše jen v některých „ropných zemích“ Arabského poloostrova, kde není kulturně přijatelné, aby mladíci oslovovali dívky na ulici. V takovém prostředí se rychlá kontaktáž přes telefon a „kuk pod burku“ v garážích luxusních nákupních středisek zdály jako dobrý nápad. Kvanta osobních informací v sociálních sítích umožňují lepší protřídění zájemců o seznámení. Nedávno slavila úspěch aplikace Highlight na letošním festivalu South by Southwest. Nicméně velkým problémem všech podobných aplikací je jejich zátěž na baterie telefonů, využívání GPS a probírání velkého množství dat vysaje energii z dnešních smartphonů velmi rychle.

 

Teď tyto problémy bude nicméně řešit Facebook, respektive ti samí lidé z Glancee s mnoha dalšími zaměstnanci v kalifornském Menlo parku. Na nejpopulárnější sociální síť světa se měsíčně přihlásí polovina uživatelů z mobilního telefonu. Další inovace i pro toto prostředí jsou proto nezbytné. Jednou z nich může nyní být brzy i to, že za vámi na bar dojde člověk, který začne rozhovor s tím, že miluje stejnou knihu nebo film jako vy.

Zdroje: www.allthingsd.com, www.techcrunch.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: