Marketing Journal Podcast: S Olgou Biernátovou o knižním marketingu a značce Humbook

4. 9. 2019 | Petr Michl
Čistě dle letošních oborových cen má značka Humbook nejlepší profily v sociálních médiích. Navíc je ojedinělým úkazem: brandem vzniklým ze setkání komunity milující young adult literaturu přeměněným v komunitní značku a jakousi variantou knižního influencera. Směřování Humbooku řídí Olga Biernátová, se kterou jsme si o tomto fascinujícím projektu povídali.

Olga Biernátová

Olga Zbranek Biernátová patří již dlouhá léta mezi nejvýraznější postavy knižního marketingu. Prvně jsem ji viděl přednášet na odborné konferenci před 7 lety. Energická žena se skvělou prezentací byla tehdy hvězdou Twitteru a v sociální bublině českých marketérů byste nenašli známější a (a upřímně asi ani žádnou jinou) knihovnici. Od projektu Guerilla Readers se dostala k práci v knihovně Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, spolupracovala s nakladatelstvím Kniha Zlín a napomohla vzestupu fenoménu švédské detektivky propagací knih, které napsal Jo Nesbø.  Poté měla na starosti celý online marketing knihkupecké sítě Neoluxor a nyní o něj pečuje už tři roky v nakladatelství Albatros Media, název její pozice ovšem zní Content Marketing Specialist.

A nutno říct, že se podílí na vzniku výjimečného obsahu. Narazil jsem na něj jako porotce soutěže Zlatý středník, která hodnotí firemní média. V jejím rámci nakonec projekt Humbook díky svému účtu na Instagramu uzmul prvenství v kategorii Nejlepší profil na sociálních sítích, navíc vyhrál i Grand Prix za celkovou úroveň svých elektronických médií. V Soutěži Fénix content marketing pak pro změnu Humbook získal 2. místo v kategorii oceňující facebookové stránky.

Humbook není nakladatelství ani jeho organizační složka, je to brand. Komunitní značka pro fanoušky young adult literatury, která pro ně samotné chce být influencerem. V rozhovoru s Olgou Biernátovou se mimo jiné dozvíte:

  • Proč tu Humbook je a v čem pomáhá Albatros Media.
  • Jak převážně online projekt vznikl z velkého offline setkání.
  • Jaká je jeho obsahová strategie a který obsahový kanál je tím nejdůležitějším.
  • Co je to vlastně young adult literatura a kdo ji čte.
  • Jak rozdílné cílové skupiny reagují různě na Facebooku a Instagramu.
  • Zdali jdou vysoký engagement a prodeje ruku v ruce.
  • Jak funguje tzv. #bookstagram.
  • Jak si svázat se značkou influencery a udělat z nich stálé tvůrce obsahu.

Především se ale dozvíte, jak dělat dobrý marketing a řídit obsah napříč mnoha kanály.

Zmáčkněte Play.  

 

Nahrávku rozhovoru si můžete například stáhnout do mobilu na tomto odkazu (klikněte poté na tři tečky na pravé straně přehrávače). Nejlépe ovšem uděláte, když si přidáte Marketing Journal Podcast také na vaší podcastové aplikaci. Měl by být dohledatelný na hlavních platformách, včetně SpotifyGoogle Podcasts nebo Stitcheru.

Nenechte si ujít ani druhou část rozhovoru, v němž se už nebavíme o Humbooku, ale o Olze Biernátové jako o marketérce a marketingové ososbnosti. Zjistíte:

  • Jaká byla její profesní cesta.
  • Jak se dá řídit online marketing velkého korporátu sídlícího v Praze ze Vsetína.
  • Proč se zamilovala do Excelu.
  • U jakých marketingových kampaní ji mrzí, že na ně nepřišla sama.
  • Proč byla tak úspěšná na Twitteru a proč z něj odešla.
  • Jak oslovit lidi, co nečtou.
  • Jestli jdou dělat recenze knih na Tik Toku. 
  • Co je to chat fiction a jak moc úspěšnou autorkou tohoto žánru Olga je.
  • Jaké rady či přístup k marketingu ji pomáhají v tom, aby byla úspěšná.



Link na přímé stažení naleznete zde

Ocením i vaši zpětnou vazbu. Napište mi, co se vám líbilo či nelíbilo na p.michl@m-journal.cz. Klidně ale přidejte tipy na zajímavá marketingová témata, projekty a za nimi stojící osobnosti. 

Tip redakce: 

V minulém díle Marketing Journal Podcastu jsme vyzpovídali Jindru Fáborského. Ten je jednou z nejvlivnějších osobností českého marketingu. Stojí za Marketing Festivalem, dlouhodobým vzdělávacím programem Digisemestr nebo největším e-commerce veletrhem v Česku, Reshoper. Mimo to je ale od roku 2018 také se svým YouTube kanálem Jednoustopou nejviditelnějším českým influencerem ve světě motocyklů. A právě vše s tím související bylo tématem našeho rozhovoru, který jsme tentokrát natočili i na video. 

Dostupný je ale také v audio podobě.

Poslechněte si také náš první Marketing Journal Podcast, v kterém jsme si povídali  s Markem Grabovským, senior brand manager piva Radegast

Mluvili jsme nejen o současné kampani zaměřené na boj se suchem, ale také o podstatě značky, jejímu spojení s hokejem a o tom, jak ovládnout své ego a držet nastavený kurz u brandu, který se z něj už přes dekádu nevychýlil ani o píď. Otevřete si vychlazený ležák a zmáčkněte play


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: