Mobilní prohlížeč Opera meziročně zdvojnásobil počet svých uživatelů

31. 7. 2012 | Petr Michl
Mobilní prohlížeč internetu Opera Mini výrazně posiluje, především pak na africkém trhu.

Pozice internetového prohlížeče Opera se v posledních letech u počítačů výrazně oslabila, pravý opak ovšem platí v segmentu mobilních telefonů. Ve své nové zprávě State of the Mobile Web uvádí, že počet uživatelů mobilní verze prohlížeče přesáhl 200 milionů, což je téměř dvakrát tolik, co o rok předtím. Více než dvakrát se pak v meziročním srovnání zvýšil počet mobilních zobrazení stránek na 115 miliard. Tomuto úspěchu svědčí Opera především překotnému rozvoji na rozvojových trzích. Tahounem v oblasti mobilní telefonie je rozhodně Afrika. V ní se počet uživatelů mobilního prohlížeče Opera Mini za loňský rok minimálně zdvojnásobil u 36 zemí.

Na černém kontinentě je rozhodně výhodou, že Opera Mini funguje na smartphonech i starších telefonech (prohlížeč pouze pro smarphony, Opera Mobile, používá jen 17 ze zmíněných 20 milionů uživatelů Opery). Pokud člověk prostuduje interaktivní africkou mapu stát od státu, zjistí, že dominantní zastoupení mezi nejpopulárnějšími telefony mají z evropského pohledu výběhové modely společnosti Nokia. Například v Egyptě je přes 70 milionů telefonů (jejich počet de facto odpovídá populaci státu), tato uživatelská základna se přitom zvýšila za jeden rok o 437 procent. O 653 procent vzrostl počet zobrazení stránek a o 807 procent počet stažených dat. Pevných linek je přitom pouze necelých 10 milionů. Desítku nejpopulárnějších telefonů má obsazenou Nokia, vedoucím modelem je Nokia 5130 XpressMusic.
Až neuvěřitelné přírůstky nicméně zaznamenala porevoluční Libye, v ní se meziroční počet uživatelů zvýšil o 323 tisíc procent, počet zobrazených stránek o téměř 1,9 milionu procent a objem stažených dat o zhruba 1,5 milionu procent.

 

Obecným ukazatelem zvyšování zapojení uživatelů na mobilní internet je to, když počet stažených dat roste rychleji než počet zobrazených stránek. Tento trend je v Africe čím dál větší a dokládá, že lidé častěji prohlížejí datově náročnější a tím pravděpodobně i modernější webové stránky. To je samozřejmě nezbytné pro rozvinutí mobilního reklamního podnikání.

Tento trh může být zároveň důležitý i pro Facebook. Ten je totiž v Africe s výjimkou třech států nejnavštěvovanější stránkou úplně všude. Význam mobilního internetu pro podnikání Facebook zdůraznila i jeho provozní ředitelka, Sheryl Sandberg, v proslovu k oznámení finančních výsledků největší sociální sítě za poslední kvartál, konkrétně řekla: „Nedávno jsme umožnili inzerentům nakupovat reklamy přímo v mobilním news feedu. Zaznamenali jsme vysoký zájem, především pak u klientů, jež si uvědomují klíčovou pozici mobilní platformy pro oslovení jejich zákazníků. Zejména pak na rozvíjejících se trzích.“

Vše tak nasvědčuje, že rozvojové státy budou představovat pro rozvoj reklamy a e-commerce v mobilním prostředí, klíčové trhy.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.opera.com

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: