Návštěvníci kina zažili následky nepozorného řízení na vlastní kůži

11. 6. 2014 | Irena Šovčíková
Řízení a používání mobilu prostě nejde dohromady. Na vlastní kůži to zažili diváci kina v Číně díky reklamnímu kousku od Volkswagenu.

K návštěvě kina patří kromě filmu a velké porce popcornu také úvodní reklamy. Většinou jsou spíše nutným zlem. Ale ne vždy. Návštěvníci kina v Hong Kongu měli díky zajímavému kousku od Volkswagenu dost možná větší zážitek z jejich bezpečnostní reklamy než ze samotného filmu.

Nic netušící návštěvníci kina v Hong Kongu zažili na vlastní kůži následky nepozornosti na silnici. Když se všichni pohodlně usadili na svá místa, na plátně před nimi se rozběhla reklama. Respektive, v podstatě jen záběr z automobilu na jízdu nekonečně dlouhou, rovnou cestou. Zatímco návštěvníci znuděně sledovali, ze zákulisí jim pomocí speciálního vysílače všem přišla SMS zpráva na jejich mobilní telefony. Mnozí z nich přestali sledovat plátno a instinktivně vytáhli telefon, aby si zprávu přečetli. Jenže v ten moment auto havarovalo. Přesně tohle se totiž stane, když člověk nedává za jízdy pozor.

Jediné, co se nám na tomto kousku vytvořeném Ogilvy Beijing pro Volkswagen, nemusí úplně zdát je fakt, že skoro celé kino mělo zrovna zapnuté vyzvánění.

Král reklamy v kině zůstává stejný - BMW

Volkswagenu i tak tleskáme za kreativních uchopení poměrně tradičního zadání. Nekorunovaným králem kreativních reklam v kině ovšem zůstává jiná automobilová značka, BMW. Ta divákům v německém kině nabídla unikátní zážitek.


Ačkoliv na plátně viděli klasickou reklamu, v níž motocyklový závodník Ruben Xaus vysvětluje svou nebezpečnou jízdu. Během záběrů ale diváky krátce oslnil nečekaný blesk. Když je na konci závodník vyzval, aby zavřeli oči, viděli před sebou jasně logo BMW v několika barvách. Podobně jako když se podíváme přímo do slunce, zavřeme oči a pak před sebou vidíme bílou skvrnu.

Dostali jsme se lidem doslova do hlavy a zapojili jsme je, místo toho abychom je znudili. Vzniklo pevnější a intenzivnější spojení s naší cílovou skupinou," uvedl k této kampani mluvčí BMW. Ta cílila hlavně na mladé, potenciální motorkáře. A podle jejich reakcí ve videu se BMW rozhodně povedlo vzbudit jejich pozornost.

Kam dál?

Bezpečnost na silnicích je populární téma, ne pokaždé se ovšem drží jen vzorce zahltit informacemi a unudit" nebo o něco lepšího šokovat a odstrašit". Podívejte se i na nápaditější pojetí v článku
Videa o bezpečnosti v dopravě: Od krvavé doslovnosti k emotivní symbolice.

Zdroj: DigitalBuzzBlog, AdAge


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: