Pinterest je čtvrtým největším zdrojem internetové návštěvnosti na světě

10. 9. 2012 | PeMi
Význam Pinterestu stoupá, nyní překonává i organické vyhledávání Yahoo.

Význam Pinterestu nadále stoupá. V poslední době se sice objevily zprávy o tom, že tato primárně na fotografiích založená sociální síť nefunguje příliš dobře jako spouštěč nákupního chování. Přesto nikdo nezpochybňuje, že má nepřehlédnutou sílu při generování návštěvnosti. V tomto ohledu nyní dokonce překonala organický traffic Yahoo, tedy návštěvnost pocházející z vyhledávání na daném portálu. Ač se to v Česku, jež je Yahoo takřka nedotknuté, nemusí zdát jako významný počin, opak je pravdou. Dělá to z Pinterestu čtvrtý nejvýznamnější světový zdroj návštěvnosti (v srpnu 2012 se jednalo o podíl 1, 84 procent).

Zpráva Shareaholic, jež je zdrojem zmíněné informace, navíc uvádí, že organické vyhledávání u portálu Google, Yahoo a Bing od ledna pokleslo v průměru o 15,63 procenta. Jedním z logických výkladů může samozřejmě být, že se lidé odklánějí od klasických vyhledávačů a k obsahu se dostávají častěji skrze sociální sítě – jako je třeba Pinterest. Techcrunch nicméně upozorňuje na to, že Shareaholic využívá data pocházející „pouze“ od sítě 200 tisíc vydavatelů, jež jsou ve využívání sociálních sítí pro sdílení svého obsahu zběhlí, a 300 milionů internetových uživatelů. Dané informace proto reflektují chování komunity, která je se sociálními sítěmi značně sžitá, a nemusí být tak relevantní pro celou internetovou populaci.

Přesto není třeba Pinterest nijak podceňovat. V lednu byl větším zdrojem referral návštěvnosti než Google+, LinkedIn a YouTube dohromady, v únoru překonal Twitter a v červnu už i StumbleUpon, Bing a Google. Google má nicméně skutečně velký náskok jako zdroj organické návštěvnosti, v té má Google „namočené vyhledávací algoritmy“ u více než čtyřiceti procent veškerého trafficu na internetu. Pinterest se dívá u referral návštěvnosti na záda Faceboku a téměř třikrát tak to platí u návštěvnosti přímé – zhruba 20 procent lidí chodí na stránky rovnou zadáním správné URL.

 

Představený růst je obdivuhodný. Dalším cílem Pinterestu je nyní dokázat, že schopnost generovat návštěvnost dokáže zpeněžit. K tomu musí pochopitelně přesvědčit majitele portálů, na které z „virtuální nástěnky“ směřují noví uživatelé, o tom, že mají také tendenci vracet se a uskutečňovat nákupy.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.shareaholic.com
 

Štítky dokumentu: Google LinkedIn Pinterest Twitter YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: