Pivo vyladěné samotnými pijáky od Samuela Adamse

24. 1. 2012 | MP
Pardál po americku - český crowdsourcingový nápad v americkém kabátku.

Ve světě z toho lehce padají na zadek – pivovar Samuel Adams dostal nápad zapojit do výroby nového piva své zákazníky. Mohou u piva ovlivnit skoro vše – barvu, čirost, slad i chuť.
Využití crowdsourcingu při výrobě piva není ale v České republice žádná novinka.

Budějovický Budvar začal na podzim roku 2006 vyrábět nové pivo, které mělo být vyladěné samotnými pijáky. Na výrobě piva Pardál se podílelo 327 pijáků, kteří byli naverbováni v různých restauračních zařízeních v jižních Čechách. Vybrali chuť, navrhli jméno a podíleli se i na reklamních spotech.

Samuel Adams šel ale se svým projektem nazvaným “The Crowd Craft Project” na sociální síť. Přes facebookovou stránku projektu může každý ovlivnit, jestli bude výsledné pivo černé nebo světlé, kořeněné nebo ovocné a několik dalších podstatných pivních charakteristik. K dostání bude zhruba od půlky března ve vybraných barech v Austinu a v pivovaru Samuel Adams v Bostonu.

Na rozdíl od Pardála může nové pivo Samuela Adamse ovlivnit opravdu každý. Přístup na facebookovou stránku projektu je snadný a rychlý, aplikace na tvorbu vlastního piva je vizuálně povedená a výsledek hlasování se zobrazí okamžitě. Možná i proto počet fanoušků přesáhl 130 000.

Pokud se chcete na novém pivu Sama Adamse také podílet, ještě pořád můžete. Hlasování končí 5. února.

Zdroje: www.businessinsider.com, www.pardal.cz

Štítky dokumentu: Facebook Mobilní aplikace YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: