Přichází doba, kdy budeme povinně promovat zaměstnavatele na sociálních sítích?

18. 4. 2012 | Bednářová Daniela
Pepsi učí zaměstnance zacházet se sociálními sítěmi, aby mohli lépe šířit firemní obsah mezi svými přáteli.

Sociální sítě mají v našich životech čím dál větší roli, ale nejen v těch soukromých. Do pracovní sféry se dostává Facebook, Twitter, Google+ nebo Pinterest nejen jako nástroj k propagaci firmy a jejích produktů, ale i jako nástroj pro personalisty při přijímání nových zaměstnanců. Ale ani to pořád není všechno. V budoucnu bychom se mohli dočkat i toho, že společnosti budou chtít po svých zaměstnancích, aby mezi svými přáteli sdíleli firemní obsah.

Zdá se vám to přitažené za vlasy či jako divoká hudba budoucnosti? Omyl. Počítačové firmy jako Dell, Intel nebo americký nápojový gigant Pepsi už tenhle přístup rozjíždí. Prvním krokem je vzdělávání zaměstnanců v oblasti sociálních sítí, aby mohli následně oslovovat své přátele v zájmu společnosti.

Pepsi to ale zatím dotáhla nejdál. Po průzkumu, ve kterém zjistila, že průměrný počet přátel každého z jejích 300 000 zaměstnanců je 190, se rozhodla, že tohle potenciální publikum osloví. Do interních newsletterů přidala tlačítka na snadné sdílení obsahu. Zaměstnance zároveň i učí, jak sociální sítě používat. Nejedná se ale jen o základní uživatelské dovednosti. Pracovníci Pepsi dostávají školení také ohledně toho, co mají a nemají sdílet, aby třeba neprozradili nějaké tajemství nové příchutě.

Tento trend by se mohl ujmout v řadě velkých korporací. Jen doufejme, že bude sdílení firemního obsahu mezi okruh přátel stále dobrovolné.

Zdroj: www.businessinsider.com

Štítky dokumentu: Facebook Google Pinterest Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: