V hlavní roli ajťačky. Antiperspirant Secret boří genderové mýty

17. 1. 2017 | Kateřina Tauchenová
Mohou být ženy úspěšné v IT? Ano! Mohou uspět v konkurenci mužů? Jistě! A musí se při tom potit strachy? V žádném případě!

Téma genderové rovnosti se čím dál častěji objevuje v médiích, společenských diskuzích i reklamách. Nejnovějším počinem s touto tematikou jsou nové reklamní spoty dámské značky deodorantů a antiperspirantů Secret. Jejich hlavními hrdinkami jsou Ash a Ema – ajťačky, které ve spotu potkáváme ve výtahu při jejich cestě na prezentaci nového webu. Tedy přesněji řečeno, jejich nového úspěšného webu.

Ash a Ema ale nejsou žádné něžné květinky, které by se po cestě na důležitý meeting klepaly strachy. Jejich příprava na prezentaci probíhá sérií rychlých otázek a odpovědí, z nichž je cítit odhodlání uspět, ale také jasné očekávání sexistických reakcí:

„Návštěvy stránky?“

„1,2 milionu.“

„Konverze?“

„6,4 procent!“

„Pochybuji, že byste tohle dokázaly, dámy.“

„Mám všechny data s sebou, pane!“

„Kdo vymyslel tento byznys plán?“

„My.“

„Kdo to nakódoval?“

„My.“

Než se dveře od výtahu otevřou, dívky se na sebe odhodlaně podívají a se vztyčenými hlavami hrdě vyrazí na prezentaci. Spot končí sdělením, že tato prezentace přidala do pánského klubu dvě nové dívky.

Také druhý spot se odehrává ve výtahu. „Jsi dominantní, jsi skvělá. Ano, tahle čísla jsou správná. Ano, tyto plány jsou realizovatelné!“ povzbuzuje Ema svou kolegyni. „Protože ty válíš!“ dodává a obě sebejistě vystupují vstříc další prezentaci v místnosti (pravděpodobně) plné testosteronu.

Spoty jsou součástí kampaně s názvem „Stress Test“, kterou značka Secret spustila už v minulém roce. Stejně jako poslední dva spoty i ty předešlé ukazují životní situace, do kterých se dnešní ženy dostávají takřka denně a nejsou pro ně proto nic neobvyklého. Pro část společnosti jsou ale stále nepředstavitelné. Secret je první značkou, které se podařilo vtipně a trefně shrnout do jedné ucelené kampaně vše, s čím se dnešní mladé ženy budující kariéru v „mužských” oborech musí vypořádat.

Podle dřívějšího vyjádření mluvčí značky Secret pro Adweek se kampaň snaží „zdůraznit novou roli, kterou hrají ženy z generace mileniálů v dnešní společnosti“ a zároveň chce ukázat specifičnost stresového pocení, které je podle mateřské společnosti Secret P&G biologicky odlišné od pocení způsobeného fyzickou zátěží (to je tématem většiny reklam na deodoranty).

Kam dál?

Na diskriminaci žen v IT nedávno upozornila také kampaň organizace Girls Who Code. V kampani s názvem „Why can´t girls code?“ (Proč dívky neumí programovat?) si vtipně utahovala z předsudků, se kterými musí dívky v IT bojovat.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: